English

گزارش قالیباف از حادثه پلاسکو

مشکلات ساختاری داریم/ شهردار تهران تنها مدیر بحران در شهرهای کشور است

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در کشور تنها شهرداری است که همزمان وظیفه مدیریت بحران را هم برعهده دارد، گفت: در بحث ساختاری مشکل داریم.

مشکلات ساختاری داریم/ شهردار تهران تنها مدیر بحران در شهرهای کشور است

به گزارش خبرنگار سیاسی موج نیوز، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی بعد از ارائه گزارش تصویری از حادثه پلاسکو، پای تریبون رفت و گفت: حوادثی که معمولا اتفاق می افتد دارای دو بعد عامل انسانی و یا اشکالات ساختاری است که باید به موضوع اشکالات ساختاری رسیدگی شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در حوزه ساختاری امروز کشور ما از نبود یک دستگاه سیستمی و فرآیند محور که به موضوعات و حوادث و پیشگیری از آنها اشراف داشته باشد، رنج می برد و این یک چالش جدی و اساسی است.

مدیر امنیت بحران تهران با بیان اینکه گاهی مشخص نبودن مسوولیت و تداخل مسوولیت مشکلاتی ایجاد می کند، ادامه داد: از رادار خارج شدن هواپیما در اصفهان در سال 76، تصادف در اتوبان تهران قم با 42 کشته، زلزله منجیل در سال 69 و زلزله بم در سال 82 نشان داد که کشور در بحث ساختاری مشکل دارد. 

شهردار تهران اشکالات ساختاری در مدیریت بحران را از مرحله قانونگذاری اجرا و نظارت و بخصوص در بخش قوانین دانست و گفت: ابهام و تورم قوانین و تنظیم نبودن مسوولیت ها نیز جزو اشکالات ساختاری است که باید در مدیریت بحران به آن ها توجه شود.

وی با بیان اینکه ما در مدیریت بحران در فرآیندها و ساختار دچار مشکلات جدی هستیم، اظهار داشت: اگر نگاه تحلیلی به حوادث داشته باشیم می‌بینیم که اشکالات ساختاری در پیشگیری و مدیریت بحران وجود دارد.

قالیباف آلودگی هوا و خاک را جزو موارد بحرانی ادامه دار در کشور دانست و گفت: باید فکری برای این مشکلات در کشور کنیم.

وی تصریح کرد: از سال 92 تاکنون سازمان مدیریت بحران دارای اشکالات قانونی است.

شهردار تهران با اشاره به ابعاد حادثه پلاسکو گفت: قبل از حادثه پلاسکو ما به عنوان شهرداری تهران وظیفه داشتیم که کار پیشگیری انجام دهیم و در مدیریت بحران به دلیل اینکه شهرداری تهران تنها شهری است که مدیریت بحران برعهده شهردار تهران است، مهمترین سازماندهی ها از بعد ساخت مکانی برای امکان مختلف تهران انجام شده است.

قالیباف تنها مرکز فرماندهی کشور به صورت متمرکز را در شهر تهران عنوان کرد و گفت: مقاوم سازی پل ها برای مقابله با زلزله در حال انجام است؛ امروز در همه محله‌های شهر تهران گروه دوام تشکیل و سازماندهی شده که به طور مرتب مانورهایی برای آنها برگزار شده و آمادگی های لازم در برابر هرگونه حوادث احتمالی را دارد.

وی ادامه داد: بیش از 120 سوله برای مدیریت بحران در نقاط مختلف تهران ساخته شده که از طریق ارتباطات بی‌سیمی خارج از شبکه همراه و رسمی برای آن ها امکانپذیر است.

قالیباف گفت: بعد از این همه سال هنوز نتوانستیم حکم تخلیه ساختمان علا الدین را بگیریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی