English

برای آزادی ام کمک کنید

کارگر ساده سیستانی که به دلیلی ورشکستگی و کلاهبرداری شریک در زندان به سر می برد با تلاش ستاد دیه و کمک خیرین آزاد شد.

برای آزادی ام کمک کنید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، فرهاد-الف کارگر ساده‌ در یکی از مرغداری‌های شهرستان‌ زابل بود که سال‌ها از این طریق امرار معاش می‌کرد. این فرد دارای پنج فرزند، چهار فرزند پسر و یک فرزند دختر است که از راه حلال و کار در این مرغداری خرج تحصیل و مدرسه آنها را تامین می کرد. فرهاد-الف در سال ۸۸ به‌دلیل ورشکستگی مرغداری بیکار شد و پس از آن با مشکلات جسمی و روحی زیادی دست و پنجه نرم کرد. بیکار شدن و بدوش کشیدن بار زندگی، فرهاد را به این نتیجه می رساند که شغلی برای خود دست و پا کند و به همین دلیل اقدام به اخذ تسهیلات از یکی از صندوق‌های اعتباری می‌کند تا شاید بتواند از این طریق مخارج زندگی خود را تامین کند و شرمنده خانواده اش نشود. فرهاد پس از دریافت وام از صندوق با شخص دیگری که در این حرفه تخصص دارد، شریک می شود و اقدام به باز کردن فروشگاه لوازم الکترونیکی می‌کند.

وی و شریکش در ابتدای کار روزهای خوبی را پشت سر گذاشتند و همه چیز بر وفق مراد بود  تا جایی که پس از مدتی موفق می‌شود مقداری از دیون خودش رو به صندوق پرداخت کند . بعد از گذشت چندین ماه کار و کاسبی خوب، این موفقیت و خوشی چندی طول نکشید و شریک فرهاد به‌دلایل نامعلوم فروشگاه را ترک کرد و فرهاد به جهت نداشتن تخصص در این راه، دچار ورشکستگی می‌شود تا جایی که موفق به پرداخت دیون خود به صندوق نمی‌شود و با شکایت صندوق و رای صادره از طرف دادگاه در ابتدای سال، وی روانه زندان می شود. فرهاد-الف مددجویی است که با بیماری آسم دست و پنجه نرم می کند و مشکلات حاد تنفسی دارد.

وی مدتی در زندان زابل به دلیل عدم پرداخت بدهی خود متحمل حبس شد و در این ۵ ماه، خانواده ۶ نفره این مددجو هیچ حمایتی نشده و منبع درآمدی نداشتند. فرهاد-الف در این مدت چشم انتظار کمک بود تا اینکه با تلاش واحد مددکاری ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان بخشی از مبلغ بدهی وی از شکات بصورت گذشت رضایتمندانه گرفته شد. همچنین بخش دیگری از بدهی فرهاد توسط منابع ستاد دیه استان پرداخت شد و بعد از ۵ ماه تحمل حبس، مقدمات آزادی وی فراهم شد و این مددجو به آغوش گرم خانواده خویش بازگشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه