English

لزوم بازبینی دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های برگزاری انتخابات هلال احمر

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر ضرورت بازبینی و در صورت نیاز اصلاح دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های برگزاری انتخابات این جمعیت، گفت: این کار باید به فوریت در دستور کار قرار گرفته و تا پایان سال بررسی و اصلاحات انجام شود تا به عنوان اقدامی چشمگیر برای جمعیت به یادگار بماند.

لزوم بازبینی دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های برگزاری انتخابات هلال احمر

به گزارش خبرگزاری موج و بنابر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، سیدامیرمحسن ضیایی در نشست بررسی روند برگزاری چهارمین دوره انتخابات مجامع جمعیت با تاکید بر اینکه اعضای هیات مرکزی نظارت و اجرایی انتخابات، ید واحد هستند، گفت: برگزاری این انتخابات سه‌مرحله‌ای، کاری پیچیده و سخت و برای ما تجربه‌ای جدید بود که در مجموع با همدلی و همکاری مناسب، بسیار خوب و راضی‌کننده، اجریی شد و نتیجه آن بر اساس اراده شرکت‌کنندگان بود.

*امکان بازبینی و تدوین دوباره آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های انتخابات وجود دارد

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در این دوره مشخص بود که آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها دقیق نبوده، نقص داشته، قابل تفسیر بوده و جای برداشت‌های مختلفی دارد، افزود: به نظر می‌رسد امکان بازبینی و تدوین دوباره آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های انتخابات وجود دارد و لازم است قبل از اینکه حافظه جمعیت از این مهم پاک شود، کارگروهی تشکیل و موضوعات نیازمند بررسی و اصلاح به مشورت گذاشته شود تا با کارشناسی دوباره، زمینه برگزاری هرچه بهتر انتخابات در دوره‌های بعد، فراهم شود.

ضیائی با اشاره به اینکه قطار انتخابات توقفی ندارد و لذا باید اصلاحات دستورالعمل و آئین‌نامه به فوریت انجام شود، از تمامی مسئولان برگزاری انتخابات جمعیت، به خصوص دبیرکل جمعیت که از آغاز تا پایان انتخابات در اجرا و نظارت عملکرد مناسبی داشت، دهقان؛ دبیر ستاد مرکزی اجرایی انتخابات، محمد ناطقی؛ دبیر هیات نظارت بر انتخابات، روسای سازمان‌ها، حراست، پشتیبانی، مدیران عامل استان‌ها و مجموعه افراد و حوزه‌های مشارکت کننده در برگزاری انتخابات تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به اینکه مجامع جمعیت، ظرفیت‌های بزرگی برای هلال‌احمر محسوب می‌شوند، خاطر نشان کرد: تفاوت هلال‌احمر در این است که کاملا مردمی است و خود من در شهرستانها شاهد آن بودم که شرکت‌کنندگان در انتخابات، خواستار حضور افرادی مردمی، محبوب و از جنس هلال‌احمر برای حضور در مجامع بودند.

*در حفظ امانت انتخابات کوشا باشیمرئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات شاهد ابتکارات و هر چند کوچک ضعف‌هایی بودیم، عنوان کرد: انتخابات همچون امانت است و باید در حد امکانات و وسع خود در حفظ این امانت کوشا باشیم، لذا در این زمینه کوتاهی کردن، جای بخشش ندارد.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری باید قانون و مقررات و فراهم‌ کردن زمینه حضور افراد ملی، در مجامع و شورای عالی جمعیت باشد، خاطرنشان کرد: از این طریق به تقویت هر چه بیشتر جمعیت کمک خواهیم کرد. ضمن اینکه باید به این مهم توجه کرد که مدرک تحصیلی بالا برای منتخبین مجامع جمعیت، چندان اهمیتی نداشته باشد و مهم این باشد که تجربیات افراد، ارزش بوده و شناخت نسبت به جمعیت و داشتن دغدغه برای اهداف هلال‌احمر، برای ما مهم باشد.

*موفقیت هلال‌احمر ایران در برگزاری انتخابات مجامع، قابل عرضه در سطح بین‌المللی است

علی اصغر احمدی، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر نیز در این نشست با تقدیر از اقدام کامل و درایت دکتر ضیائی بابت ارزش‌گذاری این دوره از انتخابات، به همه برگزارکنندگان، اعضای ستاد مرکزی، هیات‌های مرکزی نظارت و اجرایی انتخابات و … خسته نباشد، گفت.

وی با بیان اینکه انتخابات جمعیت هلال‌احمر، به لحاظ شکلی همانند سایر انتخابات کشور بود، افزود: حضور دکتر ضیائی به عنوان رئیس جمعیت و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، امورات برگزاری انتخابات را بسیار تسهیل کرد.

وی با اشاره به موضوعات متعدد مطرح در روند نظارت و اجرای انتخابات، گفت: اصل انتخابات در هلال‌احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد، فی نفسه به رخ کشیدن این اتفاق مهم بود که آثار آن در داخل و خارج از هلال‌احمر مشهود بود و این موفقیت قابل عرضه برای جمعیت‌های ملی دنیا است.

*ضرورت ارائه گزارش نحوه برگزاری انتخابات جمعیت به فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین بر تهیه گزارشی جامع از روند برگزاری انتخابات در هلال‌احمر ایران برای مسوولان کشور و همچنین فدراسیون بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و نمایش موفق انتخابات اخیر که تجلی واقعی داوطلبان برای تصمیم‌گیری در نهاد مردمی چون هلال‌احمر، تاکید کرد.

جدیت در برگزاری جلسات هیات مدیره شهرستانی و استانی، حاصل تأکید و پیگیری‌های رئیس جمعیت

دهقان؛ دبیر ستاد مرکزی اجرایی انتخابات چهارمین دوره مجامع جمعیت هلال احمر هم با استناد به آمار سال ٩۴ مجامع جمعیت، گفت: در این سال ۵۶درصد جلسات هیات مدیره شهرستان‌ها تشکیل شد و به عبارتی هر دو ماه یک جلسه برگزار شده و این آمار در هیات مدیره استان‌ها، بیش از ‏٧۵درصد و بسیار بیشتر از جلسات در سال ٩٣ بوده که این جدیت در برگزاری جلسات حاصل تأکید و پیگیری‌های رئیس جمعیت بوده است.

وی همچنین از همکاری همه فعالان در برگزاری انتخابات جمعیت از جمله دبیرکل، سازمان‌ها(به خصوص سازمان جوانان)، حراست(بدلیل مشارکت و همکاری بسیار زیاد در روند برگزاری)، مجموعه معاونت پشتیبانی(به خصوص بخش فناوری) و روابط عمومی جمعیت تشکر کرد.

*انتخابات هلال‌احمر بسیار سالم و به دور از مسائل سیاسی برگزار شددکتر عزیزی، عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات که به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور داشت، با تشکر از برگزارکنندگان انتخابات جمعیت هلال‌احمر، اذعان کرد: این انتخابات بسیار سالم و به دور از مسائل سیاسی برگزار شد و در بررسی صلاحیت‌ها نیز، به دور از حب و بغض و غرض‌ورزی، عمل شد. در این نشست مقرر شد تا کارگروهی به‌منظور بررسی دستورالعمل های برگزاری انتخابات جمعیت تشکیل و در صورت نیاز پیشنهاد به رئیس جمعیت برای طرح در شورای عالی و اتخاذ تصمیم مقتضی ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه