English

عفونت های بیمارستانی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان هستند

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو، گفت: عفونت های بیمارستانی شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا است و به همین دلیل نیاز به توجه بیشتری درباره آن احساس می شود.

عفونت های بیمارستانی شایع ترین علت مرگ و میر در جهان هستند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از سازمان غذا و دارو، زهرا شریفیان افزود: عفونت‌های بیمارستانی از جمله معضلات شایع در دنیا است و همواره تاکید ما بر آن بوده که اگر بتوان به مقداری بسیار اندک نیز در کنترل عفونت ها نقش ایفا کرد، بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: سالانه مرگ های زیادی در دنیا بر اثر عفونت های بیمارستانی اتفاق می افتد که در بسیاری موارد حتی علت این مرگ ها ناشناخته می ماند و ممکن است به موارد دیگری نسبت داده شود.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: علاوه بر مرگ و میرها ی ناشی از عفونت های بیمارستانی، مشکل دیگری نیز در عدم کنترل عفونت بیمارستانی وجود دارد و آن ارزبری بالای این معضل است به این معنا که بروز عفونت بیمارستانی، منجر به مصرف آنتی بیوتیک بالا - بجا یا نابجا، می شود که خود عوارض جانبی دیگری را به وجود می آورد که به صورت سلسله وار، کاهش سلامت جامعه و همچنین افزایش ارزبری را به دنبال خواهد داشت.

شریفیان تاکید کرد: لازم است که در حوزه عفونت های بیمارستانی، نظارت ها با جدیت بیشتری پیگیری شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه