English

تکذیب مشکل را حل نمی کند / وضعیت سرم نرمال سالین اطمینان بخش نیست

سرپرست مرکز پزشکی خاص شرق اعلام کرد: سختی تهیه سرم نرمال سالین داخلی، معضلی جدی در بسیاری از مراکز دیالیز طی چند ماه گذشته بوده است که تکذیب، مشکل را حل نمی کند.

تکذیب مشکل را حل نمی کند / وضعیت سرم نرمال سالین اطمینان بخش نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سرم نرمال سالین را برای بیماران تحت شیمی درمانی و نیز دیالیزی استفاده می کنند. معمولا یک سرم نرمال سالین یک لیتری به ازای هر دیالیز و به ازای هر بار تزریق شیمی درمانی یک و نیم سرم نرمال سالین نیم لیتری مصرف می شود.

امیر مهدی موسوی به اعلام چند روز گذشته سازمان غذا و دارو اشاره کرد و گفت: این سازمان اعلام کرده است که سرم نرمال سالین به اندازه کافی موجود است و جای هیچ نگرانی نیست.

وی گفت: این در حالی است که همچنان تعداد زیادی از مراکز دیالیز از بابت تأمین کافی و به موقع سرم تزریقی خود نگران هستند و با تکذیب کردن مشکل برطرف نخواهد شد ونظام فروش سهمیه ای که شرکت های پخش کننده دارو در توزیع سرم ایجاد کرده اند، اظهارات آقای دیناروند(سازمان غذا ودارو) را تأیید نمی کند.

وی ادامه داد: چنانچه طبق این اظهارات، ذخایر سرم کافی است، شرکت های توزیع کننده باید به علت عدم توزیع مناسب آن مورد بازخواست قرار گیرند.

سرپرست مرکز پزشکی خاص شرق، خاطرنشان کرد: وضع فعلی توزیع و فروش سرم تزریقی اطمینان بخش نیست و امکان برنامه ریزی را هم سلب کرده است.

موسوی همچنین در رابطه با سرم های تزریقی وارداتی گفت: طبق آنچه شرکت های پخش دارو اعلام می کنند این سرم ها گران تر و نوع یک لیتری آن اکثراً در ظروف شیشه ای هستند که علاوه بر خطر شکستن برای تزریق دارو همراه تزریق سرم محدودیت هایی دارند.

موسوی ادامه داد: اخیرا شرکت های توزیع کننده پس از حساسیت هایی که در زمینه سرم بوجود آمد این سرم ها را به خریداران پیشنهاد می کنند که مشکلات ذکر شده و تعرفه ثابت دیالیز مانع از استفاده بلند مدت از آنهاست.

سرپرست مرکز پزشکی خاص شرق در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مراکز دیالیز و بیماران خاص معمولاً جهت حل مشکلات خود با یکدیگر رایزنی و تبادل نظر می کنند و با اینکه تأخیر پرداخت بیمه ها و سختی تأمین سرم تولید داخلی مشکل عمومی مراکز بود با این حال امید داشتند ظرف چند ماه این مشکلات برطرف شود.

موسوی همچنین در مورد ادعای آقای دیناروند مبنی بر بدهکار بودن مرکز پزشکی خاص شرق به شرکت های دارویی با تأکید بر کافی بودن منابع مالی خرید های ضروری مرکز یاد شده، گفت: صرف نظر از صحت و سقم سخن ایشان، اساساً بیان چنین مواردی از طرف مقام مسئول موجب شگفتی است و این نوع برخوردها نگرانی هایی را در قبال موضوعات مهم مرتبط با بیماران خاص را افزایش می دهد. بر اساس اعلام انجمن حمایت از بیماران کلیوی در زمان حاضر ۲۴ هزار بیمار دیالیزی و بیش از ۳۳ هزار بیمار پیوند کلیه در کشور به سر می برند. ضمن اینکه هر سال شاهد افزایش ۱۲ تا ۱۷ درصدی افرادی هستیم که به دیالیز مبتلا و یا دچار مسایل حاد کلیه می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه