English

اجرای ۴۲۵۶ طرح با اعتبار ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار در استان تهران / ورود گداهای هندی و پاکستانی در تهران / تغییری در فرمانداران نداریم

استاندار تهران گفت: در سه سال گذشته ۴۲۵۶ طرح با اعتبار ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در استان تهران اجرایی شده است گفت: امسال ۶۴۲ طرح با ۱۵۴۵ میلیارد تومان طرح اجرایی می شود.

اجرای ۴۲۵۶ طرح با اعتبار ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار در استان تهران / ورود گداهای هندی و پاکستانی در تهران / تغییری در فرمانداران نداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ، سید حسین هاشمی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گفت: در شرق استان تهران سالی ۵۰ میلیون مترمکعب کمبود آب داشتیم که با انتقال آب از سد مملو بخشی از این مشکل برطرف شد.

کمربند سوم تهران فروردین ۹۶ به بهره برداری می رسد

استاندار تهران اظهار داشت: کمربند دوم تصویب و کمربند سوم هم در دستور کار قرارگرفته تا بار ترافیکی تهران کاهش یابد. این دو طرح قطعا در کیفیت هوای تهران تاثیر خواهد داشت و کمربند سوم در فروردین سال ۹۶ به بهره برداری می رسد که پیمانکار کار قرارگاه خاتم الانبیا است. هاشمی معتقد است باید بیش از ۱۷ هزار تاکسی فرسوده از تهران خارج شود و در ادامه گفت: دولت به دنبال کاهش آلودگی هوای پایتخت است.

مشکلات مسکن مهر تهران برطرف می شود

وی به موضوع مسکن مهر اشاره کرد و افزود: مردم از مسکن مهر فیروزکوه یا صفا دشت مردم استقبال نکردند. در پردیس هم در دل کوه مسکن مهر ایجاد شده که اگر بخواهیم هزینه کنیم از ساخت خود مسکن بیشتر می شود و اصلا به این فکر نبودند که گاز و آب و برق چگونه باید منتقل شود. با این حال دولت دارد دست و پنجه نرم می کند و با کلی مشکلات در حال حل مشکل مردم هستیم. بعنوان مثال مدرسه، مسجد و حتی ایستگاه اتوبوس هم ندارد اما گفتیم تا وقتی انرژی مسکن مهر تامین نشود وارد سایر خدمات نشویم که امیدواریم تا پایان سال بخش زیادی از این مشکلات برطرف شود. پیشنهاد من این بود که ۵ میلیون به وام مسکن مهر افزوده شود که دولت تصویب کرد.

برنامه های پربازدید شبکه تهران برمی گردد

استاندار تهران با انتقاد از اینکه شبکه تهران چند وقتی از دسترس خارج شد گفت: هرچند مسئولان استان تهران گفتند شبکه ۵ برگردد موفق نشدیم و امروز خوشحالیم این شبکه به تهران برگشت و طی جلسه ای که با دکتر علی عسکری داشتیم قرار شد برنامه های پربازدید تهران دوباره بازگردد.

اجرای ۴۲۵۶ طرح با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در استان تهران

هاشمی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۴۲۵۶ طرح با اعتبار ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در استان تهران اجرایی شده است اظهار داشت: امسال ۶۴۲ طرح با ۱۵۴۵ میلیارد تومان طرح اجرایی می شود. استاندار تهران با اشاره به مشکلات دادگستری استان تهران ادامه داد: در سفراستانی رئیس قوه قضائیه ۱۰۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین مشکلات دستگاه قضایی در تهران اختصاص یافت. هاشمی از افتتاح چند بیمارستان در تهران خبرداد و گفت: دغدغه مردم دز شهرهای استان تهران برطرف خواهد شد. وی با اشاره به اینکه تهران در ۹ محصول کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد اظهار داشت: ۶۰۰ هزار تن تولیدات کشاورزی در تهران افزایش یافته و ۸۲۶۶ مورد تغییر کاربری جلوگیری شده است. استاندار تهران افزود: در بخش صنعت و معدن در استان تهران نزدیک ۱۲ هزار هکتار زمین پیش بینی شده تا شهرک های صنعتی ایجاد و صنایع به این شهرک ها منتقل شوند. همچنین ۶۹۵ واحد صنعتی با سرمایه ۳ هزار میلیارد تومان ایجاد شده است.

ایجاد ۴۲۵ هزار اشتغال جدید در تهران

استاندار تهران در ادامه گفت: در سه سال اخیر بخش اشتغال ۴۲۵ هزار اشتغال جدید در تهران ایجاد شده که صنعت بیشترین بخش را به خود اختصاص داده است. هاشمی به آبرسانی در تهران اشاره کرد و گفت: آبفای روستایی سرعت زیادی به خود گرفته و تصفیه آب شرب روستایی در حال پیشرفت است. استان تهران در حال پوست اندازی است و از غفل گذشته خارج شده و با منابع محدود در حال پیشرفت است. این نکته هم باید گفت که سالی حدود ۸ هزار میلیارد تومان تهرانی ها یارانه می گیرند در حالی که بودجه عمرانی تهران سالی ۵۰۰ میلیارد تومان است. اما دولت باید یارانه افرادی که نیازمند نیستند را برای عمران همان استان هزینه کند. بعنوان مثال ۳ هزار میلیارد تومان سالانه از محل یارانه به تهران اختصاص یابد مشکلات پایتخت پس از چند سال برطرف می شود. معتقدم به افراد نیازمند حتی بیشتر کمک شود اما چرا باید به افرادی که نیازمند نیستند یارانه تعلق بگیرد؟ هاشمی گفت: آبخیزداری تهران اهمیت زیادی برای جلوگیری از فرسایش خاک دارد اما منابع محدود بود. در جذب سرمایه گذار خارجی وقفه ای رخ داد اما دوباره قوت گرفت و این بخش جزو اولویت های تهران قرار گرفته است. اما آنچه انتظار داشتیم محقق نشد و فکر کنم خروجی مثبتی خواهیم داشت.

مکان یابی ستاد مدیریت بحران انجام شده است

استاندار تهران در مورد ایجاد ستاد مدیریت بحران در استان تهران اظهار داشت: دو مکان قطعی شده یکی جنوب حرم امام و دوم جنوب فرودگاه امام که زمین تائید شده و به دنبال این هستیم منابع تامین شده و ستاد بحران ملی ایجاد شود.

گداهای هندی و پاکستانی در تهران

هاشمی به موضوع مواد مخدر اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تهران هماهنگی خوبی میان دستگاه ها رخ داد تا معتادان را جمع آوری کنیم. الان ستاد واحدی داریم و اگر بدانید اول دولت فقط کمپ شفق را داشتیم اما امروز تا ۸۵۰۰ ظرفیت برای جمع آوری معتادان داریم. اگر معتادان متجاهر شهرستانی را خارج کنیم وضعیت بهتر خواهد شد. در مورد متکدیان هم تیم های زیادی جمع آوری کردیم که مافیا دارند. اگر مردم مانند تبریز به گداها پول ندهند مشکل حل می شود امروز حتی گدای میانماری و پاکستانی داریم.

تغییری در فرمانداران نداریم

استاندار تهران گفت: تغییراتی در فرمانداران نداریم مگر اینکه خود فرماندار بخواهد که استعفا دهد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه