English

رییس سازمان استاندارد در پاسخ به موج:

برخورد با ادعای دروغین تولیدکننده ها وظیفه سازمان حمایت است/بسته حمایت از تولید برای شرایط تحریم ارائه شد

نیره پیروز بخت گفت: یکی از دغدغه های که وجود دارد این است که تولیدکننده ها بدون تغییر در ترکیبات محصول در برچسب های محصول ادعای دروغ کنند که وظیفه سازمان حمایت برخورد با آن ها است.

برخورد با ادعای دروغین تولیدکننده ها وظیفه سازمان حمایت است/بسته حمایت از تولید برای شرایط تحریم ارائه شد

رییس سازمان استاندارد در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه برخی تولیدکننده ها برای توجیه قیمت محصولات خود بعد از گرانی ارز، بدون تغییر در ترکیبات، روی  برچسب کالا ترکیبات جدیدی اعلام کرده اند، افزود: یکی از دغدغه های سازمان در زمان تحریم همین مساله است که تولیدکننده ها ادعای دروغ روی برچسب کالا انجام ندهند، اما اگر این مساله رخ دهد وظیفه سازمان حمایت برخورد با این تخلفات است و ما نیز آمادگی داریم در کار گروهی مشترک با وزارت بهداشت و سازمان حمایت تخلفات این بخش را رصد کنیم.

او در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به نقش خبرنگاران در شرایط خاص کشور گفت: امسال چهلمین سالگرد انقلاب است و انتظار می رود مسئولان عملکرد این مدت را اعلام کنند. در این مدت سازمان 31 هزار استاندارد تدوین کرده است.

نیره پیروز بخت با تاکید بر اینکه نامگذاری سال و شرایط تحریمی امسال باید مورد توجه قرار گیرد افزود: سازمان استاندارد برای عبور از تحریم ها می تواند نقش موثری داشته باشد. در همین رابطه به تعاملاتی با وزارت بهداشت رسیده ایم و آیین نامه اجرایی این بخش تدوین و به هیات وزیران ارسال شده است.

او با اشاره به اینکه بسته حمایت از تولید و واردات مرتبط با آن را اعلام کرده ایم افزود: در این بسته از تولید و واردات مواد و کالاهای اساسی حمایت شده است، بر همین مبنا برای کالاهای واسطه ای ثبت کالا پیش بینی شده و دیگر نیازی به دپو در گمرک برای انجام  آزمایش ها نیست و پس از اینکه تبدیل به کالای نهایی  شد ارزیابی انجام می شود.

پیروز بخت با نگاهی به روش استاندارسازی ها برای صادرات گفت: در راستای حمایت از صادرات، استاندارسازی در واحد تولیدی انجام خواهد شد تا تولیدکننده مستقیم محصول خود را صادر کند. حال از آنجایی که واحد تولیدی برای دریافت مجوز استاندارد باید چهار بار کالای خود را مورد آزمایش قرار دهد، در راستای حمایت از تولید نمونه بازار تهیه می کنیم تا هزینه آزمایش برای تولیدکننده های نمونه کاهش یابد.

او با تاکید بر اینکه سازمان استاندارد تنها مرجع تایید غذای حلال است گفت: استاندارد دو کالای اساسی برنج و ذرت برای امسال در دستور کار سازمان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر