English

دانشگاه آزاد عدالت جغرافیایی آموزش را در سطح کشور ایجاد کرد

رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، عدالت جغرافیایی آموزش را در سطح کشور ایجاد کرد.

دانشگاه آزاد عدالت جغرافیایی آموزش را در سطح کشور ایجاد کرد

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس و مدیران دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به نحوه‌ی شکل‌گیری و تأسیس این دانشگاه در سال ۶۱ ، خاطرنشان کرد: در آن سال‌ها آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی به همه‌ی مردم کشور قابل تعمیم نبود و در این زمینه مشکل جدی و اساسی داشتیم.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان مشکلات و موانع پیش‌روی دولت برای توسعه آموزش عالی در کشور در سال‌های اول انقلاب، اظهار داشت: انقلاب نوپا، جنگ تحمیلی و تعطیلی برخی از دانشگاه‌های دولتی سبب شده بود تا دولت نتواند به نیاز آن زمان مخاطبان تحصیلات دانشگاهی که نیازی ضروری و به حقی بود، پاسخ دهد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متکی به خواست واقعی مردم است، منفعت عمومی و خدمت به انقلاب، کشور و مردم را از اهداف تأسیس این دانشگاه برشمرد و افزود: ما از ابتدای کار دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون هیچ هدف مادی و انگیزه شخصی نداشته و نداریم و تمام تلاشمان برخورداری همه‌ی مردم‌ از علم و دانش، رشد، توسعه، آبادانی و پیشرفت کشور است.
هاشمی به واکنش افکار عمومی پس از شنیدن خبر تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: وقتی که خبر تأسیس این دانشگاه در جامعه پخش شد، یکدفعه موجی از مراجعات و استقبال استانداران، فرمانداران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم به راه افتاد که خواهان تأسیس واحد آموزشی در شهر و منطقه خود بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، عدالت جغرافیایی آموزش را در سطح کشور ایجاد کرد، گفت: این دانشگاه با گسترش واحدهای آموزشی خود در سراسر کشور، دسترسی آسان همگان به علم و آموزش را فراهم کرده است و هر فرد علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی می‌تواند در نزدیکترین محل زندگی خود، به تحصیل علم و دانش بپردازد.
هاشمی، با اشاره به توسعه واحدهای مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: با توسعه آموزش‌های مجازی که مورد استقبال نیز قرار گرفته است، دسترسی به تحصیلات تکمیلی را از گذشته نیز آسان‌تر کرده است.
وی با تأکید بر اینکه براساس سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز ۲۰ ساله، توسعه باید دانش محور و دانش‌بنیان باشد، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه نیز پیشقدم شده است، به طوری که با گسترش مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، توانسته نقش مهمی در تولید علم کشور داشته باشد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین به توانایی دانشگاه آزاد اسلامی در تولید انرژی و کود از زباله‌ها از طریق سیستم پلاسما و همچنین پیشرفت در زمینه گداخت هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه توانسته است همچون گذشته، باری از روی دوش دولت بردارد، به طوری که از انبوه زباله‌ها که خطری جدی برای محیط زیست است، انرژی و کود سالم برای مصرف تولید می‌کند.
هاشمی، در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر اهمیت نگارش تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: جای خالی تاریخ نویسی دانشگاه احساس می‌شد که خوشبختانه دکتر جاسبی با عشق و علاقه فراوان و اشرافی که بر کل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی دارند، این کار را برعهده گرفتند.
وی با قدردانی از زحمات رئیس و مدیران دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: سعی کنید تاریخچه تمام ابعاد دانشگاه آزاد اسلامی را کامل و با جزییات بنویسید تا الگویی برای سایرین که می‌خواهند کارهای عام المنفعه و تأثیرگذار انجام دهند، باشد که این کار می‌تواند انگیزه‌ای برای تاریخ نگاری دیگر دانشگاه‌های با قدمت کشور باشد.
در آغاز این دیدار، عبدالله جاسبی، رئیس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، به بیان سیر تکاملی و خداپسندانه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گزارشی از روند کار تاریخ نویسی این دانشگاه ارائه داد.
همچنین دکتر جعفری، معاون آقای سیفی، آقای سیروس، خانم دکترقهایی، آقای نعمتی، آقای دکتر شریف آزاده، آقای چهار محالی مدیران کل دفتر مطالعات و تدوین تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی به بیان گزارشی از حوزه فعالیت خویش پرداختند.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه