English

ادغام آموزهای طب ایرانی در نظام سلامت شبکه درمان در آینده نزدیک

مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت از ادغام آموزهای طب ایرانی در نظام سلامت شبکه درمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: آموزش مربیان بهروزی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

ادغام آموزهای طب ایرانی در نظام سلامت شبکه درمان در آینده نزدیک

محمود خدادوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره ادغام آموزهای طب ایرانی در نظام بهداشتی گفت: براساس مصوبه صورت گرفته قرار است در ۱۰ دانشگاه علوم پزشکی منتخب با همکاری معاونت بهداشت، آموزه های طب ایرانی برای ارتقای سلامتی وارد نظام شبکه مراقبت های بهداشتی اولیه شود.

وی در ادامه بابیان اینکه ۱۰ دانشگاه انتخاب شده است، گفت: مراحل اجرایی این طرح نیز تدوین شده و آموزش مربیان بهروزی بعد از ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد و در نهایت برنامه ادغام آموزهای طب ایرانی در نظام سلامت شبکه درمان به صورت آزمایشی در ۱۰ دانشگاه انجام خواهد شد.

به گفته مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، هم اکنون در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور در رشته تخصصی طب سنتی دانشجو تربیت می شود که تاکنون ۷۰ نفر در دکترای تخصص طب سنتی دانش آموخته شده اند و ۴۰۰ نفر نیز در حال تحصیل در این رشته هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: اگر دانش و تدابیر طب سنتی را به همراه آموزش طب رایج به بهورزان و کارشناسان و کاردانان شبکه های بهداشت و درمان ارائه دهیم قاعدتا چون در باور و فرهنگ مردم ریشه دارد و دارای ظرفیت پذیرش و مقبولیت بالایی است، می تواند به ارتقای سلامت جامعه کمک کند.

 

*اضافه‌شدن دو واحد درسی «طب سنتی» در تمام رشته‌های علوم پزشکی

خدادوست از تصویب ایجاد رشته دستیاری طب سنتی ایرانی خبر داد و گفت: همچنین اضافه‌شدن دو واحد درسی تحت عنوان آشنایی با مبانی طب سنتی در تمام رشته‌های علوم پزشکی به‌صورت اجباری مورد تصویب قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اصول و مبانی آشنایی طب سنتی - ایرانی در برنامه های آموزشی گروه های پزشکی گنجانده خواهد، گفت: درواقع این طرح در سال ۹۳ در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب رسیده است که در تلاشیم این مصوبه هرچه سریعتر به تصویب برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه