English

برگزاری جشنواره خوارزمی نوجوان بستر مناسبی برای کارآفرینی است

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: برگزاری جشنواره‌ نوجوان خوارزمی فرصت مناسبی برای فراهم‌سازی بستر کارآفرینی دانش‌آموزان در عرصه علم و دانش است.

به گزارش خبرگزاری موج، عظیم محبی در همایش استانی تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش‌آموزی نوجوان خوارزمی که صبح امروز در اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی تأثیرات قابل چشمگیری در رشد و تعالی دانش‌آموزان به همراه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های وزارت آموزش و پرورش در شرایط فعلی، تربیت نسلی مؤمن، متفکر و کارآفرین بوده چراکه از اساسی‌ترین نیازهای کشور توسعه کارآفرینی و ایجاد اشتغال است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش فضاهای آموزشی به ویژه مدارس در ارزیابی دانش‌آموزان ادامه داد: مدارسی می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد که در سنجش دانش‌آموزان ارزیابی قابل قبولی را ایجاد کند.

محبی عنوان کرد: در برگزاری برنامه‌های مختلف همچون جشنواره‌های نوجوان خوارزمی مهارت‌های متفکرانه، خلاق و کارآفرینی جزو ملاک‌های مهم و اساسی محسوب می‌شود و درصد قبولی شاخص و ملاک نیست.

وی با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری امری فطری است و باید زمینه شکوفایی آن در بین دانش‌آموزان فراهم شود، تشریح کرد: سیاست‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری بیان می‌شود در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: استقلال‌طلبی، تحمل ابهام، ریسک‌پذیری و افزایش صبر و تحمل از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینان است و باید فرصت‌هایی فراهم شود که دانش‌آموزان این مهارت‌ها را کسب کنند.

* اختصاص ۹ میلیارد تومان بودجه برای دوره متوسطه تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش طی سال جاری

محبی تشریح کرد: برگزاری جشنواره‌ نوجوان خوارزمی فرصت مناسبی برای کسب مهارت‌های جدید و فراهم‌سازی فرصت کارآفرینی دانش‌آموزان در عرصه علم و دانش است.

وی اضافه کرد: ‌ شاخص‌های ارزیابی مختلفی در جشنواره نوجوان خوارزمی تعریف شده است که از موارد آن می‌توان به مشارکت معلمان در طرح شاخص اشاره کرد.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ۹ میلیارد تومان بودجه برای تجهیزات در دوره متوسطه طی سال جاری پیش‌بینی شده است که امیدواریم با استفاده از این بودجه‌ها شاهد اقدامات مناسبی باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر