English

بیش از یک هزار پایگاه انتخاب رشته در دفاتر بنیاد شهید فعالیت می‌کنند

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای انتخاب رشته مطلوب داوطلبان شاهد و ایثارگر ۷۰ پایگاه انتخاب رشته تخصصی با مشاوران مجرب و باتجربه در دفاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور دایر شده است و ۱۸۰۰ پایگاه انتخاب رشته آموزش‌وپرورش به‌صورت ویژه به فرزندان شاهد و ایثارگر ارائه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، همایش توجیهی، آموزشی مشاوران تحصیلی وزارت آموزش‌و پرورش با حضور ۱۰۰ نفر از مشاوران هدایت تحصیلی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در ابتدای این جلسه از آموزش‌وپرورش به دلیل برگزاری این همایش و همراهی و هماهنگی با بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و داوطلبان شاهد و ایثارگر و از سازمان سنجش و آموزش کشور به دلیل همکاری در ایجاد سامانه ویژه داوطلبان شاهد و ایثارگر تقدیر و تشکر کرد.

محمدعلی فقیه ضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان شاهد و ایثارگر توصیه‌هایی برای انتخاب رشته بهتر ارائه کرد و گفت: برای انتخاب رشته مطلوب داوطلبان شاهد و ایثارگر ۷۰ پایگاه انتخاب رشته تخصصی با مشاوران مجرب و باتجربه در دفاتر بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور دایر شده است و ۱۸۰۰ پایگاه انتخاب رشته آموزش‌وپرورش به‌صورت ویژه به فرزندان شاهد و ایثارگر ارائه خواهند کرد.

فقیه افزود: به داوطلبان شاهد و ایثارگر توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه به مشاوران هدایت تحصیلی مستقر در پایگاه‌های انتخاب رشته از سایت سازمان سنجش پرینت انتخاب رشته را اخذ کنند و همچنین با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی ایثار در قسمت اخبار و اطلاعیه‌های دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر سامانه معرفی رشته‌ها و مشاغل، اطلاعات مناسب در زمینهٔ هر رشته و شغل مرتبط با آن را کسب کنند.

وی در ادامه گفت: در انتخاب رشته تلاش شود اولویت انتخاب آن‌ها رشته‌هایی باشد که اولاً به آن علاقه‌مند هستند و ثانیاً توانایی علمی و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های انتخابی را داشته باشند و از انتخاب رشته محل‌های که نیاز به نقل‌وانتقال دانشجویی دارد جداً خودداری کنند.

مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه ضمن ارائه توصیه‌هایی به مشاوران هدایت تحصیلی اظهار داشت: فرزندان شاهد و ایثارگر امانت‌های الهی در دست ما هستند و باید در مشاوره دادن به آن‌ها و انتخاب رشته صحیح و مناسب تلاش مضاعف کنیم و آنان را با توجه به تراز علمی کسب‌شده، علایق و امکان قبولی در رشته مناسب به‌گونه‌ای که باعثکاهش تقاضای نقل‌وانتقال شود راهنمایی کنیم.

فقیه گفت: اداره کل آموزش بنیاد همواره تلاش کرده تا زیرساخت‌ها و مشوق‌های لازم به‌منظور افزایش رغبت و ایجاد انگیزه داوطلبان آزمون‌های سراسری برای ورود به دانشگاه‌های روزانه دولتی غیرشهریه پرداز را ایجاد کند که پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان روزانه دولتی در زمره این مشوق‌ها بوده است که از سال گذشته پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان روزانه دولتی شروع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر