English

تحصیل حدود ۲۰۰ هزار نفر از طریق «آموزش از راه دور»

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه آموزش از راه دور گام موثری برای تامین عدالت آموزشی است گفت: مدارس آموزش از راه دور یکی از پتانسیل‌های خوب و یکی از حلقه‌های توسعه مشارکت‌ها در آموزش و پرورش است.

تحصیل حدود ۲۰۰ هزار نفر از طریق «آموزش از راه دور»

به گزارش خبرگزاری موج، علی اصغر فانی در نخستین جشنواره قلم با اشاره به عدالت آموزشی گفت: استقرار عدالت آموزشی در ردیف سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت یازدهم است.

وی افزود: اینکه تعدادی از افراد در جامعه به دلایلی محروم از حضور در کلاسهای درس رسمی هستند واقعیتی است که باید پذیرفت. عدالت آموزشی ایجاب می کند بتوانیم زمینه های تحصیل این افراد را فراهم کنیم.

فانی با بیان اینکه آموزش از راه دور روشی برای توسعه عدالت آموزشی است گفت: البته نقاط ضعفی در این مسیر وجود دارد که بخشی در حال حل شدن است و بخشی نیز در آینده حل خواهد شد.

وی افزود: امروز قریب به ۲۰۰ هزار نفر در این سیستم مشغول تحصیل هستند و اگر این روش نبود این افراد از تحصیل محروم می‌شدند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه توسعه آموزش از راه دور گام موثری برای تامین عدالت آموزشی است اظهار کرد: روش های مختلفی ذیل آموزش از راه دور وجود دارد. در کشور ما دو روش سنتی از طریق کتاب و تشکیل کلاس رفع اشکال و روش آموزش الکترونیک و آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد. تقویت مطالعه در روش سنتی یکی از اهداف فرعی آموزش از راه دور است، متاسفانه شاهد هستیم که مردم در حال دور شدن از مطالعه هستند.

فانی ادامه داد: در روش آموزش الکترونیک نیز توفیقاتی داشتیم و ایرانیان خارج از کشور به شدت به این روش برای برقراری ارتباط آموزشی با کشور نیاز دارند. این روش برای آموزش در داخل کشور نیز می تواند موثر باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست های ما توسعه مشارکت هاست گفت: در توسعه آموزش از راه دور از این ظرفیت استفاده کردیم. بسیاری همکارمان بازنشسته ما تمایل دارند همچنان با آموزش و پرورش همکاری کنند و ما نباید خود را از این پتانسیل محروم کنیم، مدارس آموزش از راه دور یکی از حلقه های توسعه مشارکت در آموزش و پرورش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی