English

کرسی‌های تلاوت در مدارس راه‌اندازی می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مجدد دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در سال جاری خبر داد.

کرسی‌های تلاوت در مدارس راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، حمیدرضا کفاش در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور که در محل تالار قدس حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات بین المللی قرآن دانش‌آموزی بعد از چندین سال وقفه در سال جاری مجددا برگزار خواهد شد، چهار دوره این مسابقات در سال‌های گذشته برگزار شده است و امسال پنجمین دوره آن و به نوعی اولین دوره آن پس از چندین سال برگزار می شود.

وی اضافه کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان برای اولین بار، زمستان سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان برگزیده کشور با دانش‌آموزان سایر کشورها به رقابت خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی در صدر برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دارد، افزود: این وزارتخانه فعالیت‌های قرآنی را در صدر وظایف خود می‌داند، به توسعه آن افتخار کرده و تعهد می‌کند که نهایت تلاش خود را در جهت فعالیت‌های جذاب قرآنی در مدارس و دارالقرآن‌ها به کار گیرد.

کفاش با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگ قرآنی برای مقابله با ولنگاری فرهنگی، افزود: این‌گونه برنامه‌ها تاثیر شگرفی در پیگیری این تاکیدات داشته و سی و چهارمین سال برگزاری این مسابقات ثمره توسعه فرهنگ قرآنی در سطح کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی در آموزش و پرورش پرداخت و ادامه داد: برنامه‌ریزی تحصیلی در وزارت آموزش و پرورش رویکردی قرآنی داشته است.

وی با اشاره به احیای ۷۰۰ دارالقرآن، عنوان کرد: با دستور وزیر آموزش و پرورش این تعداد به ۱۴۴۰ دارالقرآن خواهد رسید به گونه‌ای که در هر شهر دارالقرآنی ویژه دختران و پسران وجود داشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: طرح الگوی تلاوت قرآن، توسعه جشن‌های شکوفایی جهت آموزش و توسعه آشنایی با احکام و مرجعیت از دیگر برنامه‌های قرآنی است که آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

راه‌اندازی جلسات استماع قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت در مدارس

کفاش با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان بین‌المللی در سال جاری، تصریح کرد: از مهرماه سال جاری جلسات استماع قرآن کریم و کرسی‌های تلاوت در مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن فرهنگیان و اجرای طرح مصباح‌الهدی نیز از دیگر برنامه‌های قرآنی وزارت آموزش و پرورش است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص طرح «هادی»، عنوان کرد: این طرح برای جذب دانش‌آموزان به نماز اجرا می‌شود و مقدمات طرح براساس برنامه‌های تشویقی و اردویی برنامه‌ریزی شده است.

کفاش گفت: طرح «مبین» نیز بیش از ۸۰۰ هزار نفر از روحانیون و کارکنان مدارس را دربرگرفته و تا سطح تمام مدیران مدارس اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور نتیجه تلاش تمام معلمان و همکاران در آموزش و پروش کشور است.

سید جوادحسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم، با اشاره به اینکه مسابقات قرآن، عترت و نماز موقعیت پایدار یادگیری است، اظهار کرد: در برگزاری این مسابقات نگاه نتیجه‌گرا نداریم و در این جریان بزرگ دینی و ایمانی نگاه فرآیندی مدنظراست، در حقیقت تمام دانش‌آموزان شرکت‌کننده و متصل به این جریان قهرمان نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور هفت میلیون نفر رشته دانش‌آموز در سراسر کشور از کف مدارس که کانون اصلی سیاسی و اجتماعی و حیات تعلیم و تربیت است، آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: ۸۵۰ هزار نفررشته در سطح مدارس استان در این جریان بزرگ دینی و ایمانی شرکت کرده‌اند و حضور دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته ۵۰ هزارنفر رشته افزایش داشته است.

وی افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور در دو دوره‌ چهار روزه با حضور ۱۰۰۰ دانش‌آموز قرآنی دختر و پسر، ۱۵۰ مربی وسرپرست و ۶۰ داور و استاد بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی در مورد برنامه‌های آموزش و پرورش استان در راستای مربع تربیتی یعنی قرآن، نماز، امام‌شناسی و توسعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت، عنوان کرد: ایجاد موزه‌های شهید و شهادت در مدارس، ایجاد ۲۳ مرکزشاهدپژوهی تا پایان سال جاری، هدف‌گذاری راه‌اندازی ۹۴ دارالقرآن دانش‌آموزی و … از مهم‌ترین برنامه‌های ماست؛ با ایجاد ۲۳ مرکز شاهدپژوهی تعداد مراکز شاهدپژوهی استان به ۴۷ مرکز افزایش می‌یابد و تا کنون نیز ۶۶ دارالقرآن در استان احیاء شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

وب گردی