English

از فردا آغاز می‌شود؛

چهاردهمین دوره مسابقات علمی-کاربردی شاخه کاردانش

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش از آغاز مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات علمی - کاربردی شاخه کاردانش به میزبانی مشهد از فردا ۲۱ تیرماه خبر داد.

چهاردهمین دوره مسابقات علمی-کاربردی شاخه کاردانش

به گزارش خبرگزاری موج، سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش، با بیان اینکه توانمندسازی و مهارت آموزی به جوانان، گام نخست در جهت کاهش نرخ بیکاری و دست یابی به اهداف توسعه پایدار ، اشتغال زایی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال اقدام و عمل می‌باشد، گفت: در این راستا وزارت آموزش و پرورش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی متولی مهارت، تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد مورد نیاز کار را در برنامه‌های آموزشی خود قرارداده و هر ساله با برگزاری مسابقات علمی - کاربردی در زمینه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر به سنجش میزان مهارت مکتسبه هنرجویان رشته‌های مهارتی و معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های هنرستان‌های سراسر کشور می‌پردازد.

وی با بیان اینکه مرحله کشوری چهاردهمین دوره مسابقات علمی – کاربردی شاخه کاردانش از ۲۱ تا ۲۳ تیرماه در ۳ سطح منطقه‌ای، استانی و کشوری با ۳۵ عنوان آزمون مهارتی به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود، تصریح کرد: ایجاد زمینه لازم برای پرورش، رشد و شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌های دانش آموزان، ایجاد رقابت سالم هنرجویان برای شرکت در مسابقات، توسعه و تعمیق روحیه و ایجاد انگیزه علمی و عملی، ارزش بخشیدن به دستاوردهای مهارتی هنرجویان کارآفرین، کاربردی کردن علوم با نیاز روز جامعه، استفاده کیفی و کمی از تولیدات متناسب با نیاز بازار کار، جلب حمایت و همکاری، توسعه فرهنگ کار و کار آفرینی در نسل جوان که تکلیف سند تحول بنیادین نیز است، از اهداف برگزاری این مسابقات است.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: این مسابقه در مرحله منطقه‌ای با شرکت حدود ۸۰ هزار هنرجو انجام شد در بخش عملی سطح استانی هزار و ۷۰۶ نفر و در بخش تئوری سطح استانی ۲ هزار و ۹۳۰ نفر در این مسابقه شرکت کردند.

وی افزود: تعداد ۲ هزار و ۹۳۰ نفر وارد بخش تئوری کشوری شدند که از بین آن‌ها ۳۲۲ هنرجو به بخش عملی سطح کشوری وارد شده‌اند و در ۳۷ عنوان رشته مهارتی در مشهد مقدس به رقابت می‌پردازند.

آذرکیش عنوان کرد: از بین ۳۲۲ هنرجو ۱۱۱ نفر به عنوان نفرات بر‌تر انتخاب می‌شوند و در ۳۷ عنوان رشته مهارتی در ۲۲ تیرماه امتحان داده و در ۲۳ تیرماه مرحله اختتامیه این مسابقات برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: نشان درجه اول مهارت مدال طلا، نشان درجه دوم مهارت مدال نقره و نشان درجه سوم مهارت مدال برنز خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر