English

علی زرافشان؛

ورود اول دبستانی ها ۳۱ شهریور/ هنرستان ها وارد تولید و فروش شوند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس در ٣١ شهریور ماه با جشن «غنچه‌ها» ویژه پیش‌دبستانی‌ها، «شکوفه‌ها» ویژه اول دبستانی‌ها و «جوانه‌ها» ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم، بازگشایی می‌شود.

ورود اول دبستانی ها ۳۱ شهریور/ هنرستان ها وارد تولید و فروش شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰۰ پژوهش‌ سرای فعال در کشور وجود دارد و در سال تحصیلی جدید با ایجاد ۱۱۵ پژوهش‌سرا، تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی کشور به ۶۱۵ پژوهش‌سرا خواهد رسید.

زرافشان با بیان اینکه ۶۴ آزمایشگاه نانو در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی فعالیت می کنند، گفت: سعی داریم در هر منطقه آموزش و پرورش، یک پژوهش‌سرا ایجاد کنیم. وی از بازگشایی مدارس کشور در ٣١ شهریور خبر داد و افزود: مدارس در ٣١ شهریور ماه با جشن «غنچه‌ها» ویژه پیش‌دبستانی‌ها، «شکوفه‌ها» ویژه اول دبستانی‌ها و «جوانه‌ها» ویژه دانش‌آموزان پایه هفتم، بازگشایی می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: زنگ اول مهر نیز روز شنبه ۳ مهر ماه در مدارس کشور طنین‌انداز می‌شود و سال تحصیلی ۹۶-۹۵ آغاز خواهد شد.

وی به برگزاری مسابقات در تابستان اشاره کرد و گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی ۲۷ لغایت ۲۹ تیرماه در خراسان رضوی، اختتامیه مسابقات آزمایشگاهی ۵ تا ۷ مرداد در قزوین، جشنواره هنرهای تجسمی شاخه فنی و حرفه‌ای ۲۹ و ۳۰ مرداد در سمنان و مسابقات علمی و مهارتی در ۲۲ و ۲۳ تیرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

زرافشان با اشاره به طرح تعالی مدرسه تصریح کرد: برای تحقق موضوع طرح تعالی مدرسه برنامه‌ریزی‌های بسیاری انجام شد و تاکنون ۷ هزار و ۵۸۲ مدرسه تحت پوشش طرح قرار گرفت و در سال آینده نیز با افزایش ۶ هزار و ۵۲۶ مدرسه، مجموع مدارسی که تحت پوشش طرح تعالی قرار خواهند گرفت به عدد ۱۴ هزار و ۱۰۸ خواهد رسید.

در یک نشست ملی از مدارس برتر کشور تقدیر خواهد شد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مسوول ارزیابی مدارس برتر است، گفت: یک سال است که درباره ابزارها و شیوه ارزیابی فعالیت‌هایی انجام می‌شود و در پاییز سال ۱۳۹۵ در یک نشست ملی از مدارس برتر کشور تقدیر خواهد شد؛ سال گذشته در همایش ملی توسعه منابع انسانی ۶ مدرسه طرح تعالی مفتخر به دریافت نشان اهتمام شدند.

زرافشان با اشاره به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با توجه به نامگذاری سال عنوان کرد: با استقرار دوره دوم متوسطه طول مدت تحصیل در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش از ۲ به ۳ سال افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزان شاخه کارودانش پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند و فارغ‌التحصیلان شاخه فنی و حرفه‌ای پس از دریافت مدرک کاردانی به عنوان تکنسین وارد بازار کار خواهند شد و توزیع هرم شغلی در کشور بر اساس همین موضوع انجام می‌شود.

زرافشان تصریح کرد: با ورود ۳ هزار هنرآموز و استادکار مواجه خواهیم بود که بخشی از طریق آزمون استخدامی سال گذشته و بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید رجایی هستند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های کنونی بحث کارآفرینی است، گفت: برای خوداشتغالی فارغ‌التحصیلان برنامه جامع کارآفرینی را تدوین و یک پژوهش‌سرا در منطقه ۳ تهران به عنوان قطب تمام ۶۱۵ پژوهش‌سرای کشور خدمات ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح کاشف پیگیری شد و شناسنامه‌ای برای دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و هشتم تهیه شد، افزود: با فراخوانی که از استان‌ها انجام شد ۲ هزار و ۸۰۰ داوطلب برای پست مربی کارآفرینی انتخاب و از بین آنها ۲۵۰ نفر بر اساس شاخص‌ها انتخاب و این افراد نیروهای مرجع در استان‌ها و مناطق خواهند بود.

زرافشان با بیان اینکه بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی را رونق خواهیم داد، گفت: این بازارچه‌ها محلی و مجازی تشکیل می‌شوند و امسال دستورالعمل آموزش همراه تولید را پیش‌بینی کردیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش از این صرفاً هنرستان‌های کشاورزی می‌توانستند درآمدزا باشند و این درآمد را صرف هنرستان خود کنند اما امسال با توجه به این دستورالعمل برای تمام هنرستان‌ها آموزش، تولید و فروش را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد استقرار پایه دهم در مدارس خواهیم بود، اظهار داشت: در پایه دهم ۳ شاخه تحصیلی خواهیم داشت که جدول مواد درسی هر سه شاخه تصویب و مبتنی بر سند تحول دنبال خواهد شد.

زرافشان با اشاره به تصویب آیین‌نامه هدایت تحصیلی، تصریح کرد: تولید مواد آموزشی به عنوان بسته‌های آموزشی در حال انجام است و اکنون ثبت‌نام الکترونیکی کتب درسی انجام می‌شود؛ برنامه‌ریزی لازم برای آموزش دبیران این حوزه انجام شده و دوره‌های تربیت مدرس بعد از ماه رمضان دنبال خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ساماندهی معلمان پایه دوم دوره دوم متوسطه، گفت: با توجه به اینکه در سال آینده پایه دوم متوسطه به علت استقرار نظام آموزشی خالی خواهد بود، ساماندهی نیروی انسانی مورد نیاز در این حوزه انجام می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی