English

روند رو به رشد بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال روند رو به رشد بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن را شاهد هستیم که بسیار امیدوار کننده است.

روند رو به رشد بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری موج، سیدضیا هاشمی در بازدید از بیست وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن با ابراز رضایت از نظم خوب بخش دانشگاهی این رویداد اظهار داشت: حضور دانشگاهیان در محیط قرآنی بسیار ارزشمند و امیدوار کننده است، امسال نظم، علاقه‌مندی و اقبال خوبی در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن وجود دارد.

وی ادامه داد: فعالیت صورت گرفته درمورد تدبر در قرآن علیرغم کارهای خوبی که شده، کافی نیست اما رشد خوبی را در کارهای هنری مرتبط با قرآن شاهدیم، پایان نامه‌های قرآنی جای کار خلاقانه‌تر و شجاعانه‌تری دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تاکید کرد: در حوزه تدبر در قرآن نکته خوبی که در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن امسال دیدم، طرح یک سوال جدی بود که «اگر قرآن از زندگی ما حذف شود، چه می‌شود؟» سوالی که اثرگذار و تکان‌دهنده است، گمان می‌کنم اینگونه سوالات و تلاش برای پاسخگویی دقیق و موفق به آن می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار باشد.

هاشمی در مورد اهمیت حضور دانشگاه‌ها در نمایشگاه قرآن گفت: مهمترین اهمیت این حضور این است که قرآن می‌تواند، زندگی‌ساز، جهت‌دهنده، انسجام‌بخش و انگیزه‌ دهنده باشد. دانشگاه‌های حاضر در این بخش نمایشگاه قرآن کارهای خوبی صورت داده‌اند اما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کارهای هنری خلاقانه‌ای بود که نشان می‌دهد، انس و پیوند با قرآن، ذهن دانشجویان را فعال کرده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌های مختلف علاقه مند به حضور در نمایشگاه قرآن هستند، اما ظرفیت فیزیکی محدود بخش دانشگاهی در نمایشگاه قرآن، ایجاب نمی‌کند که همه دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند و از طرفیت سایر دانشگاه‌ ها نیز در سایر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها استفاده خواهیم کرد.

هاشمی افزود: البته همواره این مطالبه را خواهیم داشت که سهم بیشتری در این نمایشگاه داشته باشیم و به میزانی که سهمیه در اختیار ما قرار گیرد، مشارکت‌ خود را افزایش می دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر