English

تدریس درس اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مدارس

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ۱۴۰ عنوان کتاب تازه تالیف گفت: درس اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تدریس خواهد شد.

تدریس درس اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی در مدارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، علی اصغر فانی در دوازدهمین کنگره اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، با باین اینکه یکی از وظایف اصلی وزارت آموزش و پرورش، تربیت است، گفت: با توجه به اینکه اقدامات وزارت آموزش و پرورش طبق برنامه ششم توسعه، اجرای سند تحول بنیادین است، در بخشی از این سند، به موضوع تربیت همه جانبه پرداخته شده است و در این سند ۶ ساحت تربیتی دیده شده است که اجرای این ساحت ها، تربیت همه جانبه را به دنبال دارد.

وی یکی از ساحت های تربیتی را اخلاق و اعتقادات برشمرد و گفت: اگرچه این ساحت فردی محسوب می شود، اما آثار اجتماعی و محیطی دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تربیت اقتصادی و حرفه ای دانش ‌آموزان، بیان کرد: باید دانش آموزان، حرفه و تخصصی را بیاموزند تا بتوانند در رفع مشکلات اقتصادی جامعه تاثیرگذار باشند. گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، وظیفه وزارت آموزش و پرورش است که این موضوع را دنبال می کند. در سال تحصیلی ۹۵-۹۶ درس اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدریس می شود.

فانی با اشاره به تربیت علمی و فناورانه، گفت: این تربیت دربرگیرنده یادگیری و آموزش است. به طوری که امسال ۱۴۰ عنوان کتاب جدید را وارد نظام آموزش و پرورش کرده ایم.

وی تصریح کرد: تربیت بدنی، جسمانی، هنری و زیباشناختی از دیگر ساحت های تحول بنیادین است که دانش آموزان باید در دوران تحصیل تربیت سیاسی و اجتماعی را نیز یاد گیرند تا نسبت به اطراف و تحولات جامعه بی تفاوت نباشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش تشکل های آموزش و پرورش در تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان گفت: آموختن در گذشته برای دانستن و زیستن صورت می گرفت اما امروز باید آموختن برای زیستن با دیگران باشد.

فانی در مورد فعالیت اتحادیه انجمن های اسلامی، تاکید کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی به عنوان قدیمی ترین تشکل باید برای ایجاد هماهنگی بین تشکل ها به آموزش و پرورش کمک کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر