English

پوستر دوازدهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی رونمایی شد

آرم و پوستر دوازدهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با طرحی جدید توسط دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان رونمایی شد.

پوستر دوازدهمین کنگره سراسری اتحادیه انجمن‌های اسلامی رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری موج، حامد علامتی با اشاره به اینکه کنگره عالی‌ترین رکن فعالیت‌های اتحادیه است افزود: اوج برنامه‌های کنگره در انتخابات دانش‌آموزی و غیر دانش‌آموزی خلاصه می‌شود که با حضور دانش‌آموزان رسمیت پیدا می‌کند.

علامتی گفت: آنچه بعد از کنگره باید اتفاق بیافتد این است که اتحادیه باید صحنه همدلی، هم‌زبانی و مهربانی بشود و کنگره افق جدیدی را برای اتحادیه می‌گشاید.

به نقل از قلیزاده طراح آرم و پوستر کنگره ایده اصلی آرم کنگره دوازدهم از فرم و نقش‌های اسلیمی گنبد مساجد و بالاخص مسجد شیخ لطف الله اصفهان اخذ شده است. ۱۲ بار فرم، الهام گرفته از اسلیمی مساجد و کاشیکاری‌ها حول یک دایره که با ریتمی خاص به شکل یک " واحد " دیده می‌شود و یادآور اصل اسلامی «وحدت در کثرت و کثرت در وحدت» است، که حرکت، سرزندگی، رشد و پویش این برنامه عظیم فرهنگی را تأکید دارد.

همچنین اسلیمی دهان اژدری که با تلفیق کبوتر یادآور حرکت به سوی جلو، رشد و همچنین پرواز و سمبل شهدای همیشه زنده را تجسم می‌کند.

نوشته کنگره دوازدهم در سمت راست با الهام از خطوط ایرانی، اسلامی طراحی شده است که متناسب با فضای تصویر و نوع برنامه فرهنگی و حاوی پیام بهره‌مندی از توانمندی‌های داخلی در حوزه هنر اصیل ایرانی و اسلامی است.

لازم به ذکر است رنگ سفید نشانه‌ی حقیقت و پاکی است و در تمام کشورها اهتزاز پرچم سفید نشانه‌ی فریاد صلح است. آبی نشانه‌ی پدر آسمان است و نشان دهنده‌ی حکمت، رهبری و پادشاهی می‌باشد آبی لاجوردی با تأکید بر قالب فرهنگی برنامه(اشاره به کار برد وسیع آبی لاجوردی در معماری اصیل ایرانی) از رنگ کاشی کاری‌های مختلف معماری مساجد الهام گرفته شده است.

تعداد کاشی‌ها که ۱۱ عدد از آن در جای خود با نظم قرار گرفته که نشانه حکومت یازده امام شیعیان و کاشی خالی در بالا و خارج از نظم به مفهوم انتظار و حرکت و گردش برای استقرار در جایگاه خود و تشکیل حکومت امام عصر(عج) می‌باشد. از نظم کاشی‌ها و درج آرم اتحادیه نیز مفهوم سازماندهی و کار تشکیلاتی در اتحادیه استنباط می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر