English

الحاق ایران به «کنوانسیون حقوق کودکان» با منافع ملی در تضاد است

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره الحاق ایران به کنوانسیون حقوق کودکان، گفت: از نظر ما ملحق شدن به این پروتکل، چه از منظر تجربی و چه از منظر عقلانی و شرعی، هیچ وجاهتی ندارد و با منافع ملی حال و آینده ما سازگاری نداشته است.

الحاق ایران به «کنوانسیون حقوق کودکان» با منافع ملی در تضاد است

 

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم حبیب‌زاده جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: بسیج دانش‌آموزی یک ظرفیت بی‌بدیل برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: این سازمان در زمان دفاع مقدس منشأ خدمات فراوانی بوده و در حال حاضر نیز به عنوان یک قشر فراگیر، منشأ تحولات حال حاضر و آینده خواهد بود، لذا نظام جمهوری اسلامی ایران باید برای این قشر برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری بیش از پیش کند.

حبیب‌زاده یادآورشد: در حوزه جنگ نرم که عمده فعالیت‌های دشمن برای تحت تأثیر قرار دادن افکار و نگرش‌های جامعه به خصوص قشر نوجوان و جوان است، این ضرورت را ایجاد می‌کند که نگاه ویژ‌ه‌ای به این قشر داشته باشیم.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی اضافه کرد: بسیج با توجه به فرمایشات امام بزرگوار(ره) و رهبر معظم انقلاب، حصار امنی است که وقتی افراد در آن قرار می‌گیرند، از بسیاری از خطرات و تهدیدات بیرونی در امان بوده و ظرفیت عظیمی برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی ایران هستند؛ لذا موضوع و بهانه‌ای که در حال یا آینده بخواهد نظام را از این ظرفیت محروم کند، از نظر ما محکوم است.

وی در مورد الحاق ایران به کنوانسیون حقوق کودکان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصالحی که از قبل داشته به کنوانسیون حقوق کودک ملحق شده است و عمده بحثآن جلوگیری از فحشا و هرزه‌نگاری کودکان بوده است؛ البته پروتکل‌های بعدی که مطرح می‌شود و عمدتاً و از جمله، همین پروتکل مذکور کاملا اختیاری است، به نحوی است که دشمنان ما با استفاده از این پروتکل‌ها می‌توانند نظام ما را نسبت به پیگیری اهدافش خصوصاً در حوزه جنگ نرم محروم کنند؛ ضمن اینکه ما در محیط بسیار متلاطم و بحرانی قرار داریم که می‌طلبد با تمام ظرفیت برای مقابله با تهدیدات آینده دشمنان آماده باشیم.

حبیب‌زاده تأکید کرد: از نظر ما ملحق شدن به این پروتکل، چه از منظر تجربی و چه از منظر عقلانی و شرعی هیچ وجاهتی ندارد و با منافع ملی حال و آینده ما سازگاری نداشته و مجدانه از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که با دقت نظر برخورد کرده و منافع ملی ما را فدای برخی از موارد احساسی یا عجولانه قرار ندهند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی خاطرنشان کرد: البته می‌توانیم از طراحان این موضوع هم این سوال را بپرسیم که آیا برای آینده بسیج و نقش بی‌بدیل آن در حفظ و صیانت از کشور و پاسداری از منافع ملی خوب اندیشیده‌اید و این لایحه را به مجلس برده‌اید؟

وی گفت: ما مجدانه از آنها می‌خواهیم که در نگاه به بسیج و استفاده از این ظرفیت عظیم، نگاه بهتری داشته باشند و منافع ملی را در این خصوص لحاظ کنند.

حبیب‌زاده تصریح کرد: اخیراً دولت طی لایحه‌ای که هفته آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود، «الحاق به پروتکل اختیاری کنوانسیون حقوق کودک در مورد به‌کارگیری کودکان در منازعه مسلحانه»، را پیشنهاد داده است که براساس این لایحه جمهوری اسلامی امکان استفاده از نیروی زیر ۱۸ سال در منازعات نظامی را نداشته و این مسأله به معنای حذف عملی بسیج دانش‌آموزی از عرصه جامعه است.

   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر