English

تخلف ۶۹ مدرسه غیردولتی در پایتخت / ارجاع ۱۷ پرونده به مراجع قضایی

سخنگوی آموزش و پرورش تهران از ارجاع ۱۷ پرونده مدارس غیردولتی به مراجع ذی‌ربط قضایی خبر داد و گفت: تاکنون از ۴۰۰ مدرسه در سطح تهران بازدید به عمل آمده و ۶۹ مورد تخلف ثبت شده است.

تخلف ۶۹ مدرسه غیردولتی در پایتخت / ارجاع ۱۷ پرونده به مراجع قضایی

مسعود ثقفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در مورد عملکرد مدارس غیر دولتی در هنگام ثبت نام دانش آموزان اظهار داشت: با توجه به اینکه برنامه نظارت و عملکرد مدارس غیردولتی شهر تهران با محوریت نحوه دریافت شهریه از نیمه اردیبهشت سال جاری آغاز شده است و به صورت هوشمند مستمر و منظم تا پایان اسفند ۹۵ ادامه خواهد داشت، در این نظارت‌ها از حدود ۵۰ ناظر مجرب به منظور بازدید از مدارس غیردولتی استفاده می‌شود.

وی از تخلف برخی از مدارس غیر دولتی خبر داد و افزود: تاکنون از مجموع ۴۰۰ مدرسه، بازدید شده، ۶۹ مورد تخلف کشف و پرونده آنها جهت رسیدگی به شورای نظارت مدارس غیردولتی شهر تهران و پرونده ۱۷ مدرسه نیز به مراجع ذی‌ربط قضایی ارسال شده است.

ثقفی با اشاره به اینکه مجازات‌های قانونی برای متخلفان شامل عزل مدیر، توقف فعالیت مدرسه از یک تا سه سال، استرداد وجوه مازاد بر شهریه مصوب اولیا است، تصریح کرد: به منظور اثربخشی کامل نظارت بر دریافت شهریه مدارس غیردولتی، باید اولیای دانش‌آموزان به توصیه‌های آموزش و پرورش عمل کنند.

وی ادامه داد: توصیه اول این است که والدین قبل از ثبت نام فرزند خود اطلاعیه‌های مربوط به میزان شهریه مصوب و جزئیات خدمات آموزشی و پرورشی را در وب سایت آموزش و پرورش شهر تهران مطالعه کنند.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران با بیان اینکه اولیا لازم است در هنگام ثبت‌نام یک نسخه از قرارداد ثبت‌نام را که باید به طور کامل جزییات خدمات آموزشی و پرورشی مدرسه در آن مشخص شده و به امضای مدیر مدرسه رسیده را دریافت کنند، گفت: همچنین توصیه می‌کنیم، خانواده‌ها با ناظران آموزش و پرورش در صورت تماس آنها یا دعوت از آنها جهت بررسی مستندات وجوه پرداختی همکاری کنند.

ثقفی تاکید کرد: همان گونه که بارها اعلام شده شهریه مدرسه شامل همه برنامه‌های مصوب آموزشی به همراه خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه است و استفاده سایر خدمات از قبیل لباس فرم، غذا و سرویس ایاب و ذهاب جزو شهریه نبوده و کاملا اختیاری است. اولیا باید از مجوز قیمت خدمات اطمینان حاصل کنند و سپس توجه داشته باشند که استفاده از هرکدام از آنها باید براساس قراردادهای جداگانه باشد.

سخنگوی آموزش و پرورش تهران در پایان اعلام کرد: اولیا در صورت مشاهده هرگونه تخلف از موارد ذکر شده، از طریق صندوق الکترونیکی ۰۱۹۲۳۸۰۴۴۱۴ و یا شماره تلفن‌های ۸۸۹۶۴۰۳۳ – ۸۸۹۶۴۰۰۶ با ذکر نام مدرسه و مبلغ شهریه، بدون ذکر مشخصات دانش‌آموز تماس برقرار و در صورتی که شکایات واصله مستند باشد و تخلف از سوی بازرسان آموزش و پرورش محرز شود، قاطعانه اعلام می‌کنیم، ظرف ۷۲ ساعات مازاد شهریه را برمی‌گردانیم.

   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر