English

آمریکا و اسرائیل امنیت را برای منطقه نمی‌خواهند

وزیر کشور تاکید کرد: دشمنان مشترک ما آمریکا و اسرائیل و عوامل منطقه ای آنها امنیت را برای منطقه نمی‌خواهند.

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر یکشنبه در دیدار با محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان، بر تحکیم روابط با کشور دوست و برادر افغانستان و تقویت همکاری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تاکید کرد و افزود: دشمنان مشترک ما آمریکا و اسرائیل و عوامل منطقه ای آنها امنیت را برای منطقه نمی‌خواهند که نمونه آن را در افغانستان، عراق، سوریه و یمن شاهد هستیم.

رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان در هفته جاری در تهران گفت: توافق در زمینه های مختلف از جمله موضوع آب، پناهندگان افغانستان، قاچاق مواد مخدر، ترانزیت و امنیت مرزها در یک بسته کلی و بر اساس اولویت های تعیین شده از اهداف برگزاری اجلاس تهران است.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت مقابله با تردد اتباع غیر مجاز افغانستان به ایران گفت: باید به کمک یکدیگر جلوی این گونه ترددها را بگیریم چرا که مسیر قانونی برای سفر اتباع افغانستان به ایران هموار است.

وی همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای طرح های اقتصادی در افغانستان و کمک به توسعه کشت جایگزین به جای مواد مخدر تأکید کرد.

محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز با ابراز خرسندی از همکاری دوستانه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان گفت: دوستی ما با ایران به سرمایه عظیم ملی افغانستان تبدیل شده است.

وی همچنین با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری های دو کشور بر عزم افغانستان برای مبارزه با گروه های انحرافی از جمله داعش تاکید کرد و گفت: ما معتقدیم تروریسم خوب وجود ندارد و بهترین راه مبارزه با تروریسم تقویت رابطه دوستانه دولت هاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه