English

در روز حادثه اورلاندو، ۴۳ مورد تیراندازی دیگر هم در آمریکا رخ داد

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید حادثه تیراندازی در اورلاندو تنها یکی از ۴۴ تیراندازی بوده که در آن روز رخ داده و اکنون تیراندازی در آمریکا به پدیده‌ای روزمره بدل شده است.

به گزارش خبرگزاری موج؛ «جاش ارنست» سخنگوی وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه از عدم اراده کنگره برای اصلاح قوانین حمل سلاح در این کشور انتقاد کرد.

ارنست که در نشست خبری روزانه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با اشاره به تیراندازی اخیر در یک باشگاه شبانه در اورلاندو، گفت این حادثه که بیش از ۱۰۰ کشته و زخمی بر جای گذاشت، تنها یکی از ده‌ها تیراندازی‌ای بوده که در آن روز رخ داده است.

وی گفت: «حادثه اورلاندو وحشتناک بود، اما آن روز بیش از ۴۰ مورد تیراندازی دیگر هم رخ داده بود. ۴۳ مورد دیگر در همان روز.»

ارنست افزود: «خوب آن حادثه مرگبارترین تیراندازی در تاریخ ایالات متحده بود و طبیعی هم هست که تا این حد توجهات خارجی را به خود جلب کرد. اما منظور من این است که تیراندازی‌های دیگری هم هست و توجهی هم به آن جلب نمی‌شود.»

سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از قوانین کنونی حمل سلاح در آمریکا که تیراندازی را به یک رخداد روزمره در آمریکا بدل کرده، نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره را به نادیده گرفتن حقایق و عدم تلاش برای اصلاح این قوانین متهم کرد.

بر اساس آمارهای رسمی، سالانه بیش از ۳۰۰۰۰ نفر در آمریکا در حوادثمربوط به تیراندازی کشته می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی