English

سرویس های اطلاعاتی روسیه رایانه های کمیته ملی حزب دموکرات را هک کرده اند

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، سرویس های اطلاعاتی روسیه را متهم کرد که رایانه های کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا را هک کرده اند.

به گزارش خبرگزاری موج، هیلاری کلینتون نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: سرویس های اطلاعاتی روسیه رایانه های کمیته ملی حزب دموکرات را هک کرده اند.

وی در ادامه دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان را نیز متهم کرد که از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه حمایت کرده است.

کلینتون در مصاحبه با فاکس نیوز تاکید کرد: ما می دانیم که سرویس های اطلاعاتی روسیه به کمیته ملی حزب دموکرات نفوذ کرده اند و می دانیم که آنها به ایمیل های زیادی دسترسی پیدا کرده اند و می دانیم که دونالد ترامپ حمایت بسیار دردسرساز خود را از پوتین نشان داده است.

آمریکا تاکنون رسما روسیه را به دست داشتن در هک کردن ایمیل های حزب دموکرات متهم نکرده است. کارشناسان امنیت سایبری و مقام های آمریکایی بر این باورند که روسیه انتشار ایمیل های حزب دموکرات را مهندسی کرده است تا از این طریق بر روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تاثیر بگذارد.

کلینتون در پاسخ به این سئوال که آیا معتقد است پوتین می خواهد ترامپ برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد، گفت: من نمی خواهم به سرعت به این نتیجه گیری برسم ولی فکر می کنم واقعیت هایی وجود دارد که نگرانی های جدی را در خصوص دخالت روسیه در انتخابات ما و دمکراسی ما آشکار می کند.

وبسایت ویکی لیکس اخیرا حدود ۲۰ هزار ایمیل فاش شده از کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا را منتشر کرده است.

البته نهادهای اطلاعاتی آمریکا هنوز نسبت به انگیزه اصلی این اقدام مطمئن نیستند. نهادهای اطلاعاتی نمی دانند آیا هک این ایمیل ها یک جاسوسی عادی بوده است که معمولا علیه آمریکا انجام می شود یا یک تلاش مداوم برای دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شمار می رود.

این ایمیل ها نشان می دهد که کمیته ملی دموکراتیک آمریکا از هیلاری کلینتون در مقابل برنی سندرز برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری، حمایت کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه