English

گروهی افراط گرا به اتهام طرح عملیات تروریستی در برزیل بازداشت شدند

پلیس فدرال برزیل روز پنج شنبه اعضای گروهی را که در حال کسب آمادگی برای انجام «اقدامات تروریستی» بودند، ‌ دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، یک منبع موثق در وزارت دادگستری برزیل به خبرگزاری رویترز گفت که پلیس فدرال این کشور روز پنج شنبه اعضای گروهی را که در حال کسب آمادگی برای انجام «اقدامات تروریستی» بودند، دستگیر کرد.

سایت خبری «گلوبونیوز» گزارش داد که افراد دستگیر شده وابسته به گروه تروریستی داعش هستند؛ اما این خبر تاکنون تأیید نشده است.

آژانس جاسوسی برزیل نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که به دنبال اعلان وفاداری یک گروه افراط گرای برزیلی به گروه تروریستی داعش، این آژانس در حال تحقیق و بررسی تمام تهدیدات ممکن در جریان برگزاری بازیهای المپیک ریو است.

شرکتی موسوم به «گروه جاسوسی سایت» که در حوزه کنترل و نظارت بر اینترنت فعالیت می کند، پیشتر گزارش داد که گروهی ناشناس به نام «انصار الخلیفه برزیل» روز یکشنبه در پیامهای خود در تلگرام اعلام کرد که از «ابوبکر البغدادی» رهبر داعش پیروی می کند. این گروه ناشناس همچنین تبلیغات داعش را به سه زبان عربی، انگلیسی و پرتغالی منتشر می کند.

گفتنی است که در پی حمله تروریستی هفته گذشته در نیس فرانسه، مقامات برزیلی تدابیر امنیتی خود را افزایش داده اند و در حال طرح ریزی محدوده های امنیتی، نصب موانع جاده ای و تفتیش بازدیدکنندگان ریودوژانیرو در جریان بازیهای المپیک هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه