English

ایلدریم: اسناد بازداشت گولن را به آمریکا داده‌ایم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد دولت از قانون تبعیت می‌کند و به دنبال انتقام گرفتن نیست.

ایلدریم: اسناد بازداشت گولن را به آمریکا داده‌ایم

به گزارش خبرگزاری موج، «بینالی ایلدریم» نخست وزیر ترکیه اعلام کرد دولت از قانون تبعیت می‌کند و به دنبال انتقام گرفتن نیست.

ایلدریم در دیدار با «کمال قلیچداراوغلو» رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق با بیان اینکه مناسب نیست در دولتی که با قانون اداره می‌شود، به فکر گرفتن انتقام باشند، گفت: «همه چیز در چارچوب قانون حل خواهد شد. کار اشتباه را نباید با اشتباه پاسخ داد.»

وی ضمن تشکر از رهبر بزرگترین حزب اپوزوسیون ترکیه بخاطر ایستادگی در برابر کودتا، تاکید کرد: اراده سیاسی ادامه داشت و دموکراسی پیروز شد. مردمی که به خیابان‌ها آمدند، کمک بزرگی به شکست این کودتای شوم کردند.

وی بعد از این دیدار طی سخنرانی در صحن پارلمان ترکیه دوباره از مردم خواست تا میدان‌ها و خیابان‌ها را ترک نکرده و پیروزی دربرابر کودتا را یک موفقیت بزرگ توصیف کرد.

ایلدریم با بیان اینکه ترکیه در وضعیت دشواری به سر می‌برد، تاکید کرد که گروه‌های تروریستی از شرایط پس از کودتای نافرجام سوء استفاده می‌کنند.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد که قدرت تانک‌ها نتوانست اراده مردم را شکست دهد و افزود: ما از مردم قدرت می‌گیریم نه از تانک‌ها. ترکیه کودتاهای زیادی را شاهد بوده اما این برای اولین بود که مجلس هدف گرفته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی