English

قربانی نژادپرستی در زندان آمریکا شد؛

افشاگر طرح خرابکارانه ضد برنامه هسته‌ای ایران

یک پایگاه آمریکایی نوشته مأمور سیاه‌پوست اسبق سازمان سیا که پس از مجرم شناخته شدن در پرونده افشای طرح خرابکارانه ضد برنامه هسته‌ای ایران در زندان به سر می‌برد، قربانی نژادپرستی نهادینه‌شده در آمریکا شده است.

افشاگر طرح خرابکارانه ضد برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری موج، به بهانه گذشت یک سال از زندانی شدن «جفری استرلینگ»، مأمور سیاه‌پوست پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نوشته که او قربانی سیاست‌های نژادپرستانه شده است.

«جفری استرلینگ» ۴۸ ساله، سال گذشته بعد از مجرم شناخته شدن در پرونده قراردادن اطلاعات مربوط به یک طرح مخفیانه خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران در اختیار «جیمز رایزن»، خبرنگار روزنامه نیویورک‌تایمز، به تحمل حبس محکوم شد.

دادستان دادگاه «استرلینگ» در آن زمان مدعی شده بود وی با انگیزه انتقام‌گیری از سازمان سیا به دلیل «تلقی» از بدرفتاری و تبعیض‌ نژادی در این سازمان، اطلاعات طرح خرابکاری در برنامه هسته‌ای ایران را در اختیار جیمز رایزن قرار داده است. «استرلینگ» پیشتر علیه سازمان سیا به دلیل تبعیض نژادی شکایت کرده بود.

بر اساس این طرح مخفیانه که استرلینگ خود در آن دخالت داشت، سازمان سیا قرار بود از طریق یک دانشمند هسته‌ای روس ملقب به «مرلین» نقشه ناقض یا اشتباه را با هدف اخلال در برنامه هسته‌ای ایران، در اختیار این کشور بگذارد.

رایزن سال ۲۰۰۶ با انتشار کتاب «وضعیت جنگ» این عملیات را فاش کرد و آن را عملیاتی بی فایده دانست که دچار سوء مدیریت است.

پایگاه «Opednews» روز پنجشنبه صدور حکم را با انگیزه‌های نژادپرستانه دانسته و نوشته هیچ سندی اعم از ایمیل، تماس ثبت‌شده تلفنی شنود و غیره در حمایت از رأی دادگاه وجود نداشته است.

این پایگاه نوشته حقایق در پرونده استرلینگ، اندکی پیچیده‌تر از آن است که به نظر می‌رسد. او سیاه‌پوست است و این موضوع، در سیا، سازمانی که سابقه‌ای طولانی در نقض حقوق کارکنان زن و اعضای اقلیت‌های نژادی دارد، حاوی معانی مهمی است.

در واقع در سال ۱۹۹۵،۲۵ کارمند زن سیا از این سازمان به دلیل تبعیض‌های نظام‌مند بر اساس جنسیتشان شکایت کردند.

استرلینگ، بعد از آنکه از یکی از مأموریت‌هایش به دلیل سیاه‌پوست بودن کنار گذاشته شد، از سیا شکایت کرد و همین باعث شد که در محور توجه این سازمان برای عملیاتی انتقام‌جویانه قرار بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه