English

رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد؛

قوانین مهاجرت آمریکا نابود شد

رئیس جمهوری آمریکا اقدام دادگاه عالی این کشور در لغو دستور مهاجرتی دو سال قبل خود را شکستی برای قوانین مهاجرت در آمریکا و مایه دلسردی مردم دانست.

قوانین مهاجرت آمریکا نابود شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج به نقل از پخش زنده روابط عمومی کاخ سفید، باراک اوباما ، رئیس جمهوری آمریکا، هم‌اکنون در مقابل نمایندگان رسانه‌ها در کاخ سفید طی یک نشست خبری گفت: «امروز دادگاه عالی با حکمش، عده زیادی نیروی کار، سرباز، وکیل، سیاستمدار و دانشمند را از آینده آمریکا گرفت.»

او اقدام قضات دادگاه عالی را در پذیرش شکایت دولت‌های ایالتی، ناامید کننده و مایه دلسردی ملت دانست و تأکید کرد: «لغو دستور مهاجرتی که ۲ سال قبل صادر شده، عطف به ما سبق نمی‌شود و آنهایی که تا امروز شامل این قانون شده‌اند، از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.»

براساس دستور سال ۲۰۱۴ اوباما، تمامی دولت‌های ایالتی موظف شدند به مهاجران غیرقانونی که پرونده آنها در دست بررسی‌ست یا فرزندی دارند که در آمریکا متولد شده، اجازه کار و اقامت موقت و تمامی مزایای آن را بدهد.

دولت‌های ایالتی مانند دولت ایالت تگزاس، شکایتی را علیه این دستور به دادگاه عالی برده‌اند که مدعی بود این دستور خارج از اختیارات ریاست جمهوری و در حیطه قانون‌گذاری کنگره است.

رای گیری قبلی درباره پذیرش یا رد این شکایت به دلیل غیبت یکی از ۹ قاضی دادگاه عالی، با رای برابر ۴-۴ بی‌نتیجه مانده بود اما اکنون این دادگاه این شکایت را پذیرفت.

اوباما در ادامه این نشست افزود: «چنین اقدامی موجب می‌شود که مهاجران بی‌انگیزه شده و بدون امکان کار قانونی و دریافت دستمزد قانونی، به کارهای خلاف قانون و جرم و جنایت روی بیاورند.»

او گفت که دادگاه عالی با این کار عده زیادی سرباز بالقوه برای آمریکا را از بین برد. این نشست خبری اکنون با پرسش و پاسخ با رئیس جمهوری ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه