English

سی ان ان از هجوم شهروندان آمریکایی برای خرید سلاح خبر داد

شبکه تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: در حالی که نمایندگان دموکرات در صحن مجلس نمایندگان آمریکا برای اصلاح قانون کنترل اسلحه و محدود ساختن خرید آن دست به تحصن زده اند، اما شهروندان آمریکایی در پی کشتار «اورلاندو» برای خرید اسلحه هجوم آورده اند.

سی ان ان از هجوم شهروندان آمریکایی برای خرید سلاح خبر داد

به گزارش خبرگزاری موج، سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد: بنا بر آمار یکی از شرکت های فروش اسلحه در آمریکا، موج خرید سلاح نیمه اتوماتیک در پی کشتار اورلاندو ۲۵ درصد رشد ناگهانی داشته است.

سی ان ان گزارش داد: شرکت اسلحه سازی «اسمیت اند وسون»(Smith & Wesson) اعلام کرد که طی مدت یک هفته پس از واقعه اورلاندو، ۳۰ هزار قبضه اسلحه نیمه اتوماتیک AR - ۱۵ از سوی مشتریان خریداری شده است. این شبکه تلویزیونی افزود: باید خاطر نشان شد که این اسلحه همان سلاحی بود که در حادثه اورلاندو از آن استفاده شد. در حادثه تیراندازی در یک باشگاه شبانه در اورلاندو ایالت فلوریدا در مورخ ۱۲ ژوئن برابر با ۲۳ خردادماه، ۴۹ نفر کشته و ۵۳ تن دیگر مجروح شدند. حادثه تیراندازی اورلاندو در فهرست کشتارهایی همچون تیراندازی در سالن سینما «آورورا»(Aurora) درایالت کلرادو، و حادثه تیراندازی مدرسه ' سندی هوک ' در ایالت کنتاکی در سال ۲۰۱۲میلادی قرار گرفت. سی ان ان پیشتر در مورخ ۲۴ خرداد گذشته در گزارشی عنوان کرد: میانگین دوره زمانی وقوع کشتار جمعی در آمریکا به هر ۶۴ روز یک بار رسیده است. این شبکه خبری در گزارش خود بنابر تحقیقات دانشگاه «نورثایسترن» از «مُسری» بودن چنین وقایعی در آمریکا خبر داد و پدیده «کُپی کَت»(تقلید کردن) در آمریکا به دلیل آنکه دسترسی به سلاح بسیار سهل است، کاملا صدق می کند و حتی می تواند دوره وقوع چنین حوادثی را به حداقل هر ۱۳ روز یک بار برساند. سی ان ان در آن زمان گزارش داد: شهروندان آمریکایی بیش از هر کشوری دیگری درجهان سلاح دارند، برآورد می شود که ۲۷۰ تا ۳۱۰ میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا در گردش است، با توجه به جمعیت ۳۱۹میلیون نفری آمریکا، این بدان معنی است که برای هر آمریکایی یک اسلحه وجود دارد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی