English

اوباما سنا را به باد انتقاد گرفت

رییس‌جمهوری آمریکا سنای این کشور را به خاطر عدم تایید چهار متمم برای قانون کنترل فروش سلاح یک هفته پس از درخواست‌های بی‌شمار برای تایید آنها درپی تیراندازی مرگبار در کلوپ شبانه‌ای در این کشور مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری موج؛ به نقل از پایگاه خبری ورلد بولتن، ‌ باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در توییتر خود نوشت: خشونت‌های ناشی از استفاده از سلاح را باید جدی گرفت و نباید در مقابل آن سکوت کرد. باید اقدامی صورت داد. سنای آمریکا با ناکامی در تایید این متمم ها و اقدامات مردم آمریکا را ناامید کرد.

در جریان تیراندازی مرگبار در کلوپ شبانه ای در اورلاندو ۴۹ تن کشته و ۵۳ تن دیگر نیز زخمی شدند.

یکی از متمم ها در کنترل سلاح ممنوعیت حمل و مالکیت آن توسط افرادی است که در فهرست تروریستی قرار دارند. متمم دیگر تاخیر ۷۲ ساعته برای مقام های آمریکایی است که به دادگاه اثبات کنند این افراد تهدید تروریستی هستند. مساله عدم فروش سلاح به چنین افرادی و درخواست کنترل سابقه آنها توسط فروشنده‌های اینترنتی یا در فروشگاه ها است.

متمم آخر نیز درخواست برای اضافه کردن اطلاعات بیشتر درباره سلامت روانی به پایگاه داده‌ای ملی است.

این پیشنهادها از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان مطرح شده است.

هیچ یک از این متمم‌ها انتظار نمی رود که تایید شود و علتش هم انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و اختلاف نظر درباره بهترین راه حل جلوگیری از وقوع تیراندازی‌های مرگبار در آمریکاست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی