English

آمریکا آموزش ایمنی هسته‌ای به امارات می آموزد

متخصصان انرژی هسته‌ای آمریکا در حال کمک و آموزش پرسنل اماراتی در زمینه مقابله با قاچاق تجهیزات هسته‌ای مناسب برای ساخت تسلیحات هسته‌ای هستند.

آمریکا آموزش ایمنی هسته‌ای به امارات می آموزد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از گلف‌نیوز، مقامات امارات متحده عربی روز یک‌شنبه اعلام کردند که متخصصان برنامه کنترل صادرات بین‌المللی وزرات انرژی آمریکا یک دوره آموزشی سه روزه را برای ده‌ها پرسنل عضو نهاد فدرال نظارت هسته‌ای امارات ‌(FANR) برگزار کردند.

برنامه کنترل صادرات بین‌المللی آمریکا با هدف تقویت تلاش‌های جهانی در راستای پیشگیری هرگونه انتقال مواد، تجهیزات و فن‌آوری مربوط به تسلحیات هسته‌ای ایجاد شده است.

بنا بر اعلامFANRاز این پس قرار است پرسنل آموزش دیده توافقات بین‌المللی برای اطمینان از انتقال قانونی تجهیزاتی که تنها در انرژی صلح آمیز هسته‌ای استفاده می‌شوند را اجرایی کنند.

بنا بر گفته مدیرعاملFANRامارات به عنوان عضو معاهده‌ منع گسترش تسلیحات هسته‌ای(NPT) متعهد به انجام هرگونه اقدامات صلح‌آمیز هسته‌ای در داخل مرزهای خود است، هم‌چنین به همکاری با جامعه جهانی برای پیشگیری از هرگونه انتقال غیرقانونی و قاچاق مواد و تجهیزات مناسب ساخت تسلیحات هسته‌ای تعهد دارد.

هم‌چنین همکاری اخیرFANRبا وزارت انرژی آمریکا در راستای آموزش همه قوانین تجارت و انتقال مواد و تجهیزات هسته‌ای انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه