English

بازخواست از دولت آمریکا وارد فاز جدیدی شد

عضو جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به وزارت خزانه داری این کشور در صدد است برای اعمال فشار بر دولت، ماجرای پرداخت ۴۰۰ میلیون دلار به ایران را مورد واکاوی قرار دهد.

بازخواست از دولت آمریکا وارد فاز جدیدی شد

به گزارش خبرگزاری موج، عضو جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به دنبال اعمال فشار بر دولت این کشور در ماجرای ۴۰۰ میلیون دلاری است که به ایران منتقل شده است.

«مایک پمپئو» عضو جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا به هیل گفته است که در صدد است تا امروز با ارسال نامه ای به وزارت خزانه داری این کشور، سئوالات متعددی را پیرامون این مطلب که آیا انتقال ۴۰۰ میلیون دلار وجه نقد به ایران توسط دولت کنونی آمریکا ناقض قوانین این کشور بوده است یا نه؛ با هدف الزام به پاسخگویی دولت، مطرح نماید.

«مایک پمپئو» ی جمهوریخواه که از منتقدان سرسخت دولت دموکرات کنونی آمریکا است در این باره گفت: باید معلوم شود که آیا انتقال این پول نقد به ایران ناقض قوانین بوده است؟

پمپئو ادامه داد: بر اساس قوانین آمریکا، انتقال هر گونه از دارائیهای این کشور به ایران با ممنوعیت هایی همراه است. این محدودیت ها شامل انتقال غیرمستقیم دارایی ها نیز می شود؛ اما دولت «باراک اوباما»(رئیس جمهور آمریکا) انتقال دارائیهای آمریکا به تهران را مورد تأیید قرار داده است.

عضو جمهوریخواه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در ادامه افزود: به دنبال آن هستم تا مشخص شود چه کسی این کار را کرده است و چه کسانی به وی مجوز این اقدام را داده اند؟

وی که از اعضاء تندرو جمهوریخواه و منتقد سرسخت «برجام» هم به شمار می رود، مدعی شد: همه ابعاد این ماجرا غیرقانونی است. می خواهم بفهمم آیا معافیتی در این رابطه قائل شده اند؟ آیا رئیس‌جمهور این معافیت را امضاء کرده است؟ آیا کشورهای دیگری هم در این قضیه مشارکت داشته اند؟

لازم به ذکر است باراک اوباما در ۱۷ ژانویه(۲۷ دی) گفته بود: با اجرای توافق هسته‌ای، زمان برای حل این مسئله نیز مناسب شده است. مقامات آمریکایی هرگونه ارتباط میان این پرداخت و آزادی ۴ زندانی این کشور را انکار کرده‌اند. آنها اعلام کردند که همزمانی این دو موضوع تصادفی بوده است.

«تام کاتن» نماینده جمهوریخواه پیشتر اوباما را به پرداخت ۱.۷ میلیارد دلار «باج» به ایران متهم کرده بود.

با این حال مقامات آمریکایی تأکید داشته اند که از شکست در پرونده حقوقی قرارداد تسلیحاتی در دادگاه لاهه مربوط به دوران ستمشاهی مطمئن بوده و از این رو پرداخت این قسط را معامله‌ای به نفع مالیات دهندگان توصیف کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه