English

آمریکا بداند توسل به تحریم مایه شرم تمدن نوین است

وزیر خارجه روسیه با ابراز امیدواری از لغو همه تحریمهای کوبا توسط آمریکا گفت: توسل به روشهای فشارِ این چنینی بر یک ملت مایه شرم تمدن نوین است و من فکر می کنم آمریکا باید از این حقیقت آگاه شود.

آمریکا بداند توسل به تحریم مایه شرم تمدن نوین است

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر امور خارجه روسیه امروز در مصاحبه ای ابراز امیدواری کرد آمریکا کلیه تحریم های اقتصادی علیه کوبا را لغو کند.

بر اساس اعلام دِیلی ورلد نیوز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «کانال یک» در این باره گفت: بسیار امیدوارم تشکیل کمیسیون مشترک آمریکا و کوبا به لغو کامل تحریم های تجاری، اقتصادی و مالی «هاوانا» منجر شود.

«سرگئی لاوروف» ادامه داد: به عقیده من توسل به روش های فشارِ این چنینی بر یک ملت مایه شرم تمدن نوین است. فکر می کنم آمریکا نیز باید از این حقیقت آگاه شود.

وزیر خارجه روسیه در ادامه مصاحبه با شبکه تلویزیونی «کانال یک» افزود: آن ها از این روش برای تغییر در انتخاب مردم کوبا استفاده کرده اند.

لازم به ذکر است جمعه ۲۳ مرداد ماه سال گذشته، وزیر امور خارجه آمریکا به عنوان اولین وزیر امور خارجه آمریکا در ۷۰ سال اخیر به کوبا سفر کرد و سفارت ایالات متحده در هاوانا را بطور رسمی بازگشایی کرد. سفارت آمریکا در هاوانا در همان محل قدیمی خود قرار دارد. این محل از سوم ژانویه ۱۹۶۱ یعنی زمان قطع روابط آمریکا با کوبا تعطیل بوده است

در همین راستا، جمعه ۲۷ تیر ماه سال ۱۳۹۴ نیز، کوبا بعد از ۵۴ سال روابط سیاسی خود را با آمریکا از سر گرفت و در اقدامی «خوزه کاباناس» دیپلمات قدیمی خود را به عنوان اولین سفیر در ایالات متحده آمریکا معرفی کرد.

بازگشایی سفارت‌خانه‌های دو کشور، ۶ ماه پس از آن صورت گرفت که «رائول کاسترو» رهبر کوبا و «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کردند دو کشور روابط سیاسی خود را از سر می‌گیرند.

آمریکا و کوبا از سال ۱۹۶۱، دو سال بعد از پیروزی انقلاب کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» روابط سیاسی خود را قطع کرده و به دنبال آن آمریکا تحریم های گسترده ای را علیه کوبا به اجرا درآورده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی