English

عربستان و آمریکا برای هدف قرار دادن محور مقاومت، داعش را به وجود آوردند

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان عربستان سعودی را مسئول خونهایی دانست که در یمن و سوریه و عراق به زمین ریخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری موج، سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در گفتگو با رادیو النور گفت: بنیه حزب‌الله استوار، قوی و بسیار غنی است.

وی افزود: توانایی‌های حزب‌الله روز به روز در مبارزه با چالشهایی که لبنان و منطقه با آن مواجه است بیشتر می‌شود.

این مسئول حزب الله با بیان اینکه دشمن حزب‌الله مشخص است، تغییری نکرده و تغییر نخواهد کرد، افزود: مقاومت از وطن و ملتش در برابر متجاوزان دفاع کرده و می‌کند.

صفی‌الدین تاکید کرد که ارتش سوریه و همپیمانان بعد از بستن روزنه کوچکی که تروریستها توانسته بودند آن را باز کنند، زمام امور در حلب را به دست گرفتند.

وی با بیان اینکه هیاهوی رسانه‌ای که درباره نبرد حلب مطرح شده است، بیشتر از واقعیت است، گفت: پیروزی ارتش سوریه در نبرد حلب، بر کل سوریه تاثیر خواهد گذاشت.

صفی الدین افزود: ترکیه سیاستها و رؤیاها و اهدافی رادر سوریه در سر می پروراند، اما به هیچ کدام از آنها دست نیافت. اردوغان امروز به دنبال راهی است که از ضررهای خود جلوگیری کند.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت: روسیه و آمریکا توافقی را امضا کرده بودند که بر اساس آن به داعش و النصره پایان داده می‌شد، اما با توجه به اینکه آمریکا به این توافق پایبند نماند، این امر محقق نشد.

وی گفت: عربستان و آمریکا و ترکیه و برخی از کشورهای عربی خلیج فارس برای هدف قرار دادن محور مقاومت، داعش را به وجود آوردند. اما این محور هم اکنون نتایج منفی نقشه‌های خود را دیده است و امروز با نگرانی و ترس از تروریسم زندگی می‌کند.

صفی الدین در ادامه تاکید کرد: این عربستان است که علیه مقاومت و ملتهای عربی و اسلامی توطئه می‌کند. عربستان امروز مسئول هر قطره خونی است که در یمن و سوریه و عراق و دیگر کشورها ریخته می‌شود.

وی افزود: موضع حزب‌الله در قبال عربستان بر اساس متغیرهایی که جزو اصول ملی و اسلامی ما است تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در پایان گفت: حزب‌الله در معرض جنگ نرمی قوی است، اما موفق شده است با وجود مشکلاتی که لبنان را احاطه کرده است، با این جنگ مقابله کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه