English

حملات گسترده ارتش مصر علیه مواضع عناصر وابسته به داعش در سینا

بالگردهای ارتش مصر در ادامه حملات علیه گروه‌های تروریستی، مواضع و مکانهای تجمع عناصر تروریستی حامی داعش در جنوب رفح و العریش را بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری موج، در حمله بالگردهای ارتش مصر به مواضع عناصر تروریستی حامی داعش در جنوب رفح و العریش، ده ها نفر کشته و زخمی شدند.

برخی منابع گزارش دادند که در این حملات ۱۹ تروریست کشته و ۲۳ نفر نیز زخمی شدند.

بر پایه این گزارش، دستگاه های امنیتی مکان های تجمع عناصر حامی داعش در جنوب شهر رفح را رصد کرده و سریعا بالگردهای آپاچی آن مکان ها را بمباران کردند که به کشته شدن ۱۲ فرد مسلح و انهدام یک خودرو و دو دستگاه موتور سیکلت منجر شد.

بالگردهای ارتش همچنین برخی از عناصر این گروه در منطقه مزارع جهاد ابو طبل واقع در جنوب العریش را هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۷ تروریست کشته شدند.

این در حالی است که روز گذشته یک منبع امنیتی گفت که افراد مسلح با اسلحه خودکار به ۳ پست بازرسی ارتش اعم از ابورفاعی، التومه و ابوطویله واقع در شمال سینا حمله کردند و نیروهای مصر نیز به مقابله با آنها پرداختند که در نتیجه این درگیری ها ۸ فرد مسلح، ۲ سرباز و دو زن و مردی که در حال عبور از آنجا بودند، کشته شدند.

در این درگیری ها همچنین دو سرباز مصری زخمی شده و به بیمارستان نظامی العریش منتقل شدند.

همزمان با این حملات، یک بمب دست ساز نیز که از سوی افراد ناشناس در یک خودروی زرهی پلیس کار گذاشته شده بود در حین عبور این خودرو از جاده الجوره واقع در جنوب شیخ زوید منفجر شد که در نتیجه آن یک سرباز کشته و ۴ نفر نیز زخمی شدند.

محمد سمیر سخنگوی نظامی ارتش مصر هفته قبل اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور موفق شدند با انجام یک عملیات نظامی موفقیت ‌آمیز، عناصر تروریستی را در العریش هدف قرار دهند.

وی افزود: در این عملیات، ابودعاء الانصاری سرکرده گروه تروریستی بیت‌ المقدس در سینا، به هلاکت رسید و تعدادی انبار سلاح و مهمات منهدم شد.

سمیر گفت که در این عملیات که در آن مناطقی از جنوب و جنوب غرب العریش هدف قرار داده شد، علاوه بر سرکرده انصار بیت‌المقدس، شماری از برجسته ترین دستیاران وی و بیش از ۴۵ تکفیری دیگر به هلاکت رسیدند.

استان سینا محل فعالیت چند گروه تروریستی از جمله انصار بیت المقدس است که در نوامبر سال ۲۰۱۴ پس از بیعت با گروه تروریستی داعش به ولایت سینا تغییر نام داد.

انصار بیت المقدس خطرناک ترین گروه تروریستی در شبه جزیره سینا به شمار می رود و از چند ماه پیش نام خود را به ولایت سینا تغییر داده و با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است.

پایگاه‌های نظامی، پلیسی و نیروهای امنیتی مصر در سینا نیز طی چند ماه اخیر هدف حملاتی در شبه‌جزیره سینا قرار گرفته‌اند که طی آن ده‌ها نفر از نیروهای ارتش و پلیس کشته شدند و گروه‌های افراطی مسئولیت این حمله را به‌ عهده گرفتند.

ارتش مصر از چندی قبل با مشارکت پلیس، حملات امنیتی برای هدف قرار دادن صدها فرد مسلح در شمال سینا را آغاز کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه