English

روسیه از خنثی کردن حمله اوکراین به شبه جزیره کریمه خبر داد

روسیه اعلام کرد که حمله برنامه‌ریزی شده اوکراین به شبه جزیره کریمه را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری موج، سرویس امنیتی فدرال روسیه می‌گوید حمله برنامه‌ریزی شده اوکراین به شبه جزیره کریمه را خنثی کرده است.

سرویس امنیتی فدرال روسیه روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد تجاوز نیروهای مسلح اوکراین به شبه جزیره کریمه با هدف از بین بردن زیرساخت‌های حیاتی این منطقه را خنثی کرده است.

این بیانیه می‌افزاید در این حمله که در اوایل هفته جاری(شنبه - یکشبه) روی داده است، یک سرباز و یک مامور سرویس امنیتی فدرال روسیه کشته شدند.

سرویس امنیتی فدرال روسیه با «تروریستی» خواندن این اقدام گفت هدف از آن بی ثبات کردن وضعیت سیاسی - اجتماعی منطقه در آستانه آماده‌سازی برای برگزاری انتخابات بوده است.

در همین حال سخنگوی حفاظت اطلاعات وزارت دفاع اوکراین روز چهارشنبه اظهارات مقامات روسیه را درباره اینکه نیروهای ویژه اوکراینی قصد داشتند به شبه جزیره کریمه حمله کنند، رد کرده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: «این اطلاعاتی ساختگی است.»

شبه جزیره کریمه در پی بحران در اوکراین و برگزاری همه پرسی در سال ۲۰۱۴، با اکثریت آراء از این کشور جدا شد و به فدراسیون روسیه ملحق شد.

در پی برگزاری این همه پرسی، روابط روسیه با کشورهای غربی تیره شد. امریکا و متحدان اروپایی آن مسکو را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم می‌کنند و تحریم‌هایی را علیه چهره‌های شاخص روس و طرفدار روسیه اعمال کرده‌اند؛ مسکو اما دست داشتن در بحران اوکراین را به شدت رد کرده است.

از سوی دیگر کرملین نیز بارها ناتو را به دلیل گسترش حضور نظامی نزدیک مرزهای روسیه مورد انتقاد قرار داده و تاکید کرده است که «چنین اقدامی، تهدیدی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی است.»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی