English

کنترل ارتش سوریه بر گذرگاه مرگ در شرق حلب

در حالی که تروریست‌ها روز شنبه توانسته بودند گذرگاه باریکی را که از آن با عنوان گذرگاه مرگ یاد می‌شود باز کنند اما ارتش سوریه امروز توانست کنترل این گذرگاه را نیز در اختیار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری موج، ستاد تبلیغات جنگ سوریه در بیانیه ای اعلام کرد: گذرگاه نفوذی گروه های تروریستی مسلح به شرق حلب بسته شد. در این بیانیه آمده است: تروریستهای مسلح این گذرگاه را روز شنبه گذشته در منطقه راموسه واقع در جنوب حلب ایجاد کردند. در این بیانیه همچنین تاکید شده است: رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش سوریه این گذرگاه را با آتشباری زمینی از چند جهت بستند.

در بیانیه ستاد جنگ در سوریه آمده است: ارتش سوریه شماری از مقرهای تجمع گروه های تروریستی مسلح در منطقه خان طومان در حومه جنوبی حلب را هدف حملات موشکی و خمپاره ای خود قرارداد.

پهپادهای رزمندگان مقاومت هم شماری از مقرهای تجمع تروریستها در روستای خلصه در حومه جنوبی حلب را هدف حمله قراردادند. برپایه این بیانیه، تروریستها در این حملات متحمل خسارت های سنگینی شدند.

همچنین شبکه تلویزیونی المیادین از حملات موفقیت آمیز ارتش سوریه به گروه‌های تروریستی در جنوب حلب خبر داد.

خبرنگار این شبکه گزارش داد: ارتش سوریه با تغییر تاکتیک خود به حالت هجومی، به تپه الصنوبرات حمله و آن را آزاد کرد. ارتش سوریه در عملیاتی که می توان آن را پیشگیرانه عنوان کرد، به منطقه الاسد در غرب حلب حمله کرد و مانع از هجوم تروریستها و انجام عملیات آنها شد. درگیری ها در اطراف حلب ادامه دارد و جنگنده های سوریه و روسیه با حملات خود از تثبیت مواضع تروریستها در مناطق اشغال شده جلوگیری می کنند. با توجه به حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش سوریه، تروریستها نمی توانند تجهیزات نظامی و خودرو و تانک و نفربر برای تحکیم مواضع خود و یا آغاز عملیات جدید وارد منطقه کنند.

«عبدالله المحیسنی» سرکرده سعودی گروه‌های تروریستی امروز اعتراف کرد که عملیات شکست محاصره شرق حلب ناکام مانده و تا تکمیل این ماموریت فاصله(مکانی) زیادی نمانده است. سخنان وی اشاره به گذرگاه باریکی دارد که تروریستها به سوی شرق حلب باز کرده بودند اما ارتش سوریه در عملیات امروز خود توانست همین گذرگاه باریک را هم از دست تروریستها خارج کند. هر چند پیش از این ارتش سوریه بر این گذرگاه اشراف داشت اما هم اکنون نیروهای ارتش در آن مستقر شده اند.

خط پشتیبانی غرب حلب باز است و روزانه تانکرهای سوخت و کامیون های مواد غذایی به حلب وارد می شود.

ارتش سوریه در محورهای مختلف در حال نبرد با تروریستهاست و اگر بتواند در محور راشدین هم به خوبی پیشروی کند خط پشتیبانی تروریستها را در منطقه ثَکنات تحت محاصره درخواهد آورد و این منطقه به کشتارگاه تروریستها تبدیل خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه