English

تهدید NGO صهیونیستی به شکایت از بوئینگ بخاطر قرارداد با ایران

مرکز قانون رژیم اسرائیل به عنوان یکی از NGO های سرزمین‌های اشغالی شرکت هواپیماسازی بوئینگ را تهدید کرد، در صورتی که به ایران هواپیما بفروشد از این شرکت شکایت خواهد کرد.

تهدید NGO صهیونیستی به شکایت از بوئینگ بخاطر قرارداد با ایران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از جوروژالم پست، شورات هادین مرکز قانون سرزمین‌های اشغالی روز گذشته شرکت بوئینگ را تهدید کرد، در صورتی که هواپیماهای این شرکت در ایران فرود بیایند از بوئینگ شکایت خواهد کرد.

این NGO درباره قرارداد ایران با ایرباس اعلام کرد که در حال حاضر قصد شکایت از ایرباس را ندارد و هم اکنون بر قرارداد ایران بوئینگ متمرکز است.

این NGO اگرچه طی ۲ سال گذشته پیروزی‌هایی را در برابر مقامات فلسطینی به دست آورده است، اما به نظر نمی‌رسد بتواند در شکایت از کشورهای خارجی و شرکت‌های خارجی که با حوزه سیاست خارجی رژیم صهیونیستی تداخل دارد، عملکرد موفقی را داشته باشد.

شرکت بوئینگ همچنین با مخالفت برخی نمایندگان کنگره آمریکا برای فروش هواپیما به ایران مواجه شده است.

فروش۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ به ایران

روز سه‌شنبه ایران از توافق اولیه با بوئینگ آمریکا برای خرید هواپیمای مسافربری از این شرکت خبر داد که این قرارداد ابتدا باید از سوی دولت آمریکا مورد تایید قرار گرفته و پس از نهایی شدن اولین قرارداد جمهوری اسلامی ایران با یک شرکت آمریکایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

بر اساس این قرارداد چند میلیارد دلاری که ارزش آن حدود ۲۵ میلیارد دلار برآورد شده است، بوئینگ قصد دارد ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری به ایران بفروشد.

این شرکت اعلام کرده است که توافق هسته‌ای که بین آمریکا و ایران امضا شده است و بسیاری از تحریم‌های علیه ایران را لغو کرده است. قضاوت دادگاه‌های آمریکا را نقض نکرده و این NGO می‌تواند به عنوان نمایندگان صدهای قربانی تروریسم اموال ایران را در آمریکا مصادره کند و هواپیماهای صادراتی بوئینگ به ایران در آمریکا اموال ایران محسوب شده و از سوی این شرکت تصاحب خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه