English

مخالف حضور نظامی روسیه در افغانستان هستیم

«حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر امور خارجه افغانستان گفت: انتظار نداریم روسیه با آوردن نیروهای خود به افغانستان از ما حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری موج؛ «حکمت خلیل کرزی» معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان، نیازمندی کشورش به وسایل و تجهیزات نظامی از جمله هلیکوپتر را طی یک درخواست به شورای امنیت ملی روسیه ارایه کرده‌ است.

کرزی در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اظهار داشت: افغانستان از مسکو علاوه بر هلیکوپتر، به سلاح و تجهیزات نظامی نیز نیاز دارد.

وی افزود: انتظار نداریم تا کشوری با آوردن نیروهای خود به افغانستان از ما حمایت کند بلکه می‌خواهیم مسکو در زمینه توسعه ظرفیت نیروهای امنیت ملی یا تجهیزات، از ما حمایت کند.

مقامات روسیه در دیدار با معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان گفته‌اند که این کشور می‌تواند تنها با هدف تجارتی به نیروهای هوایی افغانستان کمک کند.

این در حالی است که «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان از روسیه خواسته بود تا بالگردهای جنگی «ام ۲۴» روسی را برای ارتش این کشور تامین کند.

پیشتر روسیه برای فروش بالگردهای نظامی ام ۲۴ به افغانستان اعلام آمادگی کرده بود، اما آمریکا که بخش عمده ای از بودجه نظامی افغانستان را تامین می کند، با خرید تجهیزات نظامی روسی مخالفت کرده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی