English

۸۰۰ تروریست توسط ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه در حلب کشته شدند

رئیس عملیات مشترک ستاد کل نیروهای مسلّح روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه ۸۰۰ تروریست را در دفع حملات آنها به حلب کشته اند.

به گزارش خبرگزاری موج، ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای هوایی روسیه با دفع حملات تروریست‌ها به حلب در شمال این کشور، بیش از ۸۰۰ نفر از آنان را کشته است.

ژنرال سرگئی رودسکوی، رئیس عملیات مشترک ستاد کل نیروهای مسلّح روسیه، با اعلام این خبر گفت تروریست‌ها قصد شکستن محاصرۀ شهر حلب را داشته‌اند که این حمله با عملیات مشترک سوریه و روسیه ناکام مانده است.

وی افزود حدود ۵ هزار نیروی مسلّح یکشنبه حملاتی هماهنگ و گسترده را برای شکستن محاصرۀ نیروهای دولتی در جنوب غربی حلب آغاز کردند.

رودوسکوی همچنین گفت تروریست‌ها در این عملیات ۱۴ فروند تانک، ۱۰ خودروی زرهی و بیش از ۶۰ کامیون حمل سلاح را از دست دادند.

وی تأکید کرد جبهۀ النصره وابسته به گروه تروریستی القاعده این حملات را رهبری می‌کرد.

رودوسکوی گفت تاکنون ۳۲۴ نفر از شهروندان و غیرنظامیان ساکن بخش‌های تحت کنترل تروریست‌ها در حلب از طریق گذرگاه‌های امنی که دولت سوریه از پنجشنبۀ هفتۀ گذشته برای آنان ایجاد کرده از این شهر خارج شده‌اند.

وی همچنین افزود ۸۲ نفر از عناصر تروریستی تسلیم شده‌اند.

حلب از سال ۲۰۱۲ و یک سال پس از آغاز درگیری‌ها در سوریه بین نیروهای دولتی و معارضان تقسیم شده است.

نیروهای ارتش سوریه برای آزادسازی بخش‌های تحت کنترل گروه‌های تروریستی در استان حلب در حال اجرای یک عملیات رزمی گسترده هستند.

ارتش سوریه از تاریخ ۲۷ تیر با پیشروی به سمت مناطقِ تحتِ تسلطِ معارضان در شرق حلب، تروریست‎ها را به محاصرۀ خود درآورده است. هفتۀ گذشته ارتش سوریه تمام مسیرهای تدارکاتی تروریست‌ها را در شرق حلب مسدود کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه