English

تظاهرات ۵۰ هزار نفری ترک‌های مقیم آلمان در حمایت از اردوغان

جمع کثیری از هواداران «رجب طیب اردوغان» امروز یکشنبه با تظاهرات در یکی از شهرهای آلمان حمایت و وفاداری خود را به رییس جمهور ترکیه نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری موج، جمعیتی متشکل از ۵۰ هزار تظاهر کننده موافق «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه بعدا ظهر یکشنبه با حضور در خیابان‌های شهر کلن آلمان حمایت خود را از رییس جمهور کشورشان نشان دادند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، هواداران اردوغان با تکان دادن پرچم ملی ترکیه، تصاویر و تابلوهایی را در حمایت از وی و دموکراسی و نفی کودتا گران به نمایش گذاشتند.

«عاکف کاگاتی قلیچ» وزیر ورزش و جوانان ترکیه حاضر در مراسم امروز به خبرنگاران گفت: «ما این جا حاضر شده‌ایم زیرا هموطنان ما در آلمان مدافع دموکراسی و علیه کودتای نظامی هستند.»

بر اساس این گزارش، آلمان ماوای حدود سه میلیون نفر از اهالی ترکیه است و ۶۰ درصد آن‌ها در آخرین دور انتخابات ترکیه به حزب حاکم «عدالت و توسعه» رای دادند.

از نکات حائز توجه در این تظاهرات باید به حضور ۳۰۰۰ نیروی پلیس و شکایت مقام‌های ترکیه از تصمیم دادگاهی در آلمان در ممنوعیت پخش سخنرانی از راه دور رجب طیب اردوغان برای هوادارانش در تجمع شهر کلن اشاره کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه