English

دیدار ابومازن با سرکرده منافقین نشانه پیوستن محمود عباس به اردوگاه آل سعود

یک رسانه عرب زبان با اشاره به دیدار ابومازن با سرکرده منافقین، آنرا در راستای اشتباهات مرگبار رئیس تشکیلات خودگردان و پیوستن وی به اردوگاه آل سعود، دانسته است.

به گزارش خبرگزاری موج، پایگاه عرب زبان رأی الیوم در مطلبی به بررسی علل سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به پاریس پایتخت فرانسه و دیدار با «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین پرداخته است.

بر اساس این گزارش رأی الیوم در این باره می نویسد: روز شنبه محمود عباس با مریم رجوی دیدار کرد؛ این دیدار در نوع خود بی نظیر بود و هدف از آن نیز بررسی تحولات خاورمیانه به ویژه مسأله فلسطین عنوان شد. نمی دانیم که محمود عباس این اقدام را به صورت شخصی و با تشخیص خودش انجام داده و یا اینکه با توصیه سعودی ها دست به چنین کاری زده است؛ زیرا سعودی ها اخیرا ترکی الفیصل رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی خود را برای شرکت در کنفرانس منافقین در پاریس به این مکان فرستادند.

این پایگاه عرب زبان در ادامه تصریح می کند: ۳ هفته پیش اخباری مبنی بر مشارکت هیأت فلسطینی به ریاست «محمد اللحام» در کنفرانس مخالفان ایران منتشر شد که از سوی سازمان آزادی بخش فلسطین به ریاست محمود عباس تکذیب شد؛ این گونه تکذیب ها برای گمراه کردن است. دیدار محمود عباس با مریم رجوی فقط به حمایت معنوی و سیاسی گسترده از مخالفان ایران محدود نمی شود بلکه بیانگر این است که تشکیلات خودگردان و جنبش فتح که ریاست هر دوی آنها را محمود عباس برعهده دارد، در خندق محور سعودی ضد ایرانی وارد شده است؛ یعنی عباس از اردوگاهی به اردوگاه دیگر متمایل شده است و این اقدام با اصل بی طرفی و قرار دادن مسأله فلسطین در رأس امور تناقض دارد.

رأی الیوم اضافه می کند: آیا به نفع آرمان فلسطین است که وارد قطب بندی ها شود؟ آیا در مقطع کنونی این اقدام مناسب است؟ آیا عباس با فلسطینی ها در این زمینه گفتگو کرده است به ویژه که وی خود را سخنگوی ملت فلسطین می نامد و سیاست های خود را در راستای خدمت به آرمان فلسطین می داند؟ ما طی سال های اخیر بسیار سیاست های محمود عباس را نقد کرده ایم اما وی همچنان اشتباهات مصیبت بار خود را تکرار می کند و همین اشتباهات وی مردم فلسطین را به اینجا رسانده است و مسأله فلسطین را اینچنان به حاشیه رانده است.

رأی الیوم در پایان می نویسد: در این روزها از انجام هر تحرکی از سوی محمود عباس تعجب نمی کنیم؛ زیرا از کسی که با اسرائیلی ها علیه رزمندگان فلسطینی همکاری امنیتی می کند، نظامیان خود را برای بازداشت آنها اعزام می کند و دستگاه های امنیتی تحت امرش اطلاعاتی را از این افراد فلسطینی به اسرائیلی ها می دهند تا آنها را بازداشت کنند و یا به قتل برسانند، انتظار هر اقدام دیگری نیز می رود. محمود عباس سیاست هایی را اتخاذ می کند که کاملا با منافع مردم فلسطین تناقض دارد و در ایجاد دشمنی هایی که مردم فلسطین به آن احتیاجی ندارند، تخصص دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی