English

دیدار مسئولان روسی و ترکیه‌ای برای بررسی از سرگیری روابط اقتصادی

مسئولان روسی و ترکیه‌ای امروز(سه شنبه) در مورد روابط دوجانبه در تمامی زمینه‌ها به ویژه زمینه‌هایی که مسکو علیه ترکیه در آنها تحریم‌هایی اعمال کرده بود، گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ارکادی دفورکوویچ، معاون نخست وزیر روسیه در دیدار با محمد شیمشک، معاون نخست وزیر ترکیه گفت که این دو کشور تلاش خواهند کرد تا به تدریج رکود روابط خود در زمینه بازرگانی و اقتصاد را از بین ببرند.

دو طرف در مورد ازسرگیری سفرهای هوایی چارتر گفتگو کردند و این مقام روسی گفت که روسیه ممکن است سفرهای خود به ترکیه را از سربگیرد اما زمانی این کار را انجام می‌دهد که اطمینان حاصل کند تدابیرامنیتی طرف ترکیه‌ای برای تضمین امنیت شهروندان روسی کافی است. ترکیه نیز از کارشناسان روس برای ارزیابی سطح امنیت در کشور جهت ازسرگیری پروازها دعوت کرده است.

وی همچنین گفت که متخصصان در زمینه نظارت کشاورزی و دامپروری در روسیه و ترکیه رایزنی‌هایی پیرامون برداشتن محدودیت‌های اعمال شده بر واردات اغذیه ترکیه‌ای خواهند داشت.

دو طرف همچنین درمورد اجرای ساخت نیروگاه هسته‌ای «أکویو» در ترکیه که نخستین نیروگاه هسته‌ای در ترکیه است، گفتگو کردند. آنها درمورد انتقال خط لوله‌ها برای انتقال گاز روسیه به ترکیه نیز به بحثو گفتگو نشستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه