English

کشورهای عربی در روند حل سیاسی بحران لیبی مانع‌تراشی می‌کنند

سرویس بین الملل - وزیر خارجه لیبی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن گفت‌وگوهای اخیر طرف‌های درگیر این کشور، تأکید کرد که برخی کشورهای عربی در مسیر حل و فصل سیاسی بحران لیبی سنگ‌اندازی می‌کنند.

کشورهای عربی در روند حل سیاسی بحران لیبی مانع‌تراشی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، «محمد طاهر سیاله» وزیر خارجه لیبی طی گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط»، به نتایج مذاکرات طرف‌های لیبیایی که اخیرا در تونس برگزار شد، اشاره کرد و اظهار داشت، این گفت‌وگوها موفقیت‌آمیز بود و در آن حمایت گسترده‌ای از شورای ریاستی شد.

سیاله تصریح کرد، در مذاکرات تونس برخی اشکالات درباره آنچه که «انحراف شورای ریاست از اجرای توافق‌نامه سیاسی» خوانده می‌شود، مرتفع شد و سپس ما به این تفاهم و نتیجه رسیدیم که شورای ریاستی کاملا به متن توافقنامه پایبند بوده است.

وزیر خارجه لیبی ماموریت «مارتین کوبلر» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به این کشور را روندی در راستای راضی کردن برخی طرف‌هایی که در مسیر راه‌حل سیاسی در شرق مانع‌تراشی می‌کنند، دانست و گفت، پیش‌بینی ما این است که این ماموریت موفقیت‌آمیز باشد.

وی برخی کشورهای عربی حامی دولت سایه در لیبی را از جمله طرف‌هایی دانست که در مسیر حل و فصل سیاسی بحران این کشور مانع‌تراشی می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه