English

کره شمالی سلاح های جدید اتمی می سازد

یک اندیشکده آمریکایی مدعی شد فعالیت های هسته ای کره شمالی افزایش یافته و ممکن است تا پایان سال این کشور سلاحهای اتمی بیشتری بسازد.

کره شمالی سلاح های جدید اتمی می سازد

به گزارش خبرگزاری موج؛ یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد کره شمالی تا ۱۸ ماه آینده سلاح های اتمی خود را گسترش خواهد داد که ممکن است به عدد ۶ یا بیشتر برسد.

سال گذشته موسسه علوم امنیت بین الملل شهر واشنگتن(ISIS) گفته بود کره شمالی تا پایان سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ تا ۱۶ سلاح اتمی تولید کرده است. بر اساس تحلیل های صورت گرفته در این موسسه ادعا می شود تا پایان سال جاری تعداد بیشتری از این سلاح ها تولید شود.

دیوید آلبرایت و سرنا ورگانتینی دو عضو ارشد این اندیشکده آمریکایی می گویند کره شمالی به توان هسته ای رسیده است که می تواند ۱۳ تا ۲۱ کلاهک هسته ای داشته باشد.

این اعلامیه از سوی اندیشکده واشنگتن در حالی منتشر شده است که چند هفته گذشته یک مقام ارشد در وزارت خارجه آمریکا ادعا کرده بود کره شمالی غنی سازی سوخت پولوتونیوم خود را آغاز کرده است و قصد دارد از این طریق سلاح اتمی تولید کند.

در گزارش موسسه امنیتی واشنگتن آمده است شواهد و مدارکی در اختیار این موسسه قرار دارد که ثابت می کند فعالیت آزمایشگاههای شیمیایی راکتور هسته ای یونگ بیون در کره شمالی افزایش یافته است.

طبق ادعای آمریکایی ها تصاویری ماهواره ای نشان می دهند غنی سازی با هدف تولید سلاح اتمی در این سایت در حال انجام است.

کره شمالی در سال ۲۰۱۳ اعلام کرده بود تمام راکتورهای هسته ای خود را بازگشایی کرده است. راکتور یونگ بیون به خاطر فشارهای بین المللی در سال ۲۰۰۷ تعطیلی شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه