English

تروریست‌ها از خاک ترکیه برای جذب نیرو و پشتیبانی استفاده می‌کنند

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه توسعه روابط مسکو - آنکارا تا حد زیادی به نحوه حل بحران سوریه بستگی دارد، ابراز امیدواری کرد که دولت ترکیه مانع استفاده تروریست‌ها از خاک این کشور شود.

تروریست‌ها از خاک ترکیه برای جذب نیرو و پشتیبانی استفاده می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه بار دیگر گفت که تروریست‌ها از خاک ترکیه برای جذب نیرو و پشتیبانی استفاده می‌کنند.

او در مورد چشم‌انداز توسعه روابط مسکو و آنکارا گفت: «این مسئله تا حد زیادی به نحوه همکاری برای حل بحران سوریه بستگی دارد.»

وی افزود: «زمانی که هواپیمای ما ساقط شد، ما تصمیمات خود برای توقف تماس‌ها را اعلام کردیم. در طول بحث‌هایی که در مورد بحران سوریه داشته‌ایم، ما مستندات زیادی ارائه کردیم که ثابت می‌کند اراضی ترکیه برای پشتیبانی تروریست‌ها و اعزام شبه‌نظامیان به سوریه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مستندات هنوز هم روی میز است.»

روابط روسیه و ترکیه از اواخر پارسال و پس از آنکه جنگنده‌های ترکیه‌ای یک فروند بمب افکن روس را در نزدیکی مرز سوریه ساقط کردند، به پائین‌ترین سطح رسید. با این حال دو طرف از ماه گذشته و پس از آنکه «رجب طیب اردوغان» با ارسال نامه‌ای به همتای روس‌اش، تلویحا از او عذرخواهی کرد، اعلام کردند که روابط خود را از سر می‌گیرند و به دنبال توسعه مناسبات دوجانبه هستند.

به نوشته خبرگزاری تاس، لاوروف گفت با وجود آنکه روابط طرفین از سر گرفته شده، اما «نادیده گرفتن مستنداتی که ما ارائه کردیم، دشوار است. امیدواریم شرکای ترکیه‌ای ما کم کم این سوالات را پاسخ داده و گام‌هایی را برای توقف استفاده از اراضی‌شان برای حمایت از جنگ خانوادگی سوریه، بردارند.»

وی که در نشست «قلمرو مفاهیم» به میزبانی مجمع جوانان «کلیازما» صحبت می‌کرد، ادامه داد: «ما مدارک زیادی ارائه کردیم که نشان می‌دهد اراضی ترکیه به میزان گسترده‌ای برای حمایت مالی از تروریست‌ها و اعزام نیروی مسلح به سوریه، مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا که روابطمان را از سر گرفته‌ایم، نادیده گرفتن این واقعیت که شرکای ترکیه‌ای ما باید به این سوالات پاسخ دهند و علاوه بر این گام‌هایی را بردارند، دشوار خواهد بود.»

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت همه باید با همکاری متقابل، بر نبرد با گروه‌های تروریستی و پیشبرد مذاکرات سوری - سوری متمرکز شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی