English

اپوزیسیون ونزوئلا مدعی داشتن امضاهای کافی برای برگزاری رفراندوم شد

رهبران اپوزیسیون ونزوئلا گفته‌اند آنها امضای کافی را برای برگزاری رفراندوم به منظور برکناری رییس جمهوری به دست آورده‌اند.

به گزارش خبرگزارش موج به نقل از پایگاه خبری ورلدبولتن، دبیر اجرایی گروه اپوزیسیون ونزوئلا گفته است که شورای ملی انتخابات کشور ۴۰۰ هزار امضا را که برای برگزاری رفراندوم برکناری نیکولاس مادورو، رییس جمهوری ونزوئلا کافی است، تایید کرده است.

این تعداد بیش از حد مورد نیاز از سوی شورای ملی انتخابات است.

دبیر اجرایی گروه اپوزیسیون ونزوئلا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: با تایید و رسمیت بخشیدن به این تعداد امضا دیگر هیچ بهانه و عذری در رد برگزاری این رفراندوم وجود ندارد.

مادورو اما اپوزیسیون را به تقلب در جمع آوری این امضاها متهم کرده است.

با وجود اعلام اپوزیسیون، شورای ملی انتخابات ونزوئلا هنوز تاییدیه این امضاها را اعلام نکرده است اما ائتلاف اپوزیسیون انتظار دارد که این روند به زودی صورت گیرد.

تاییدیه نهایی برای اپوزیسیون بسیار مهم است چون به گفته آنها دولت می‌تواند موانعی را برای تایید این امضاها در نظر بگیرد و کار برای اپوزیسیون سخت شود.

اگر اپوزیسیون پیروز شود، شورای ملی انتخابات ونزوئلا باید دستور برگزاری رفراندوم را صادر کند و اپوزیسیون باید در همه‌پرسی بیش از ۵ / ۷ میلیون رایی که مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۳ به دست آورد، جمع آوری کند. ونزوئلا ۳۰ میلیون جمعیت دارد.

اگر رفراندوم پیش از ۱۰ ژانویه ۲۰۱۷ برگزار شود و مادورو شکست بخورد، انتخابات جدید برگزار می‌شود.

اما مادورو می‌گوید در سال جاری میلادی زمانی برای برگزاری این رفراندوم وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه