English

دیدار وزیر توسعه‌ فرانسه‌ با «بارزانی»

رئیس اقلیم کردستان عراق با وزیر توسعه‌ فرانسه‌ و هیئت همراهش در اربیل دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با آندره‌ والینی، وزیر توسعه‌ فرانسه‌ و هیئت همراه‌ در اربیل دیدار کرد.

در این دیدار بارزانی ضمن سپاس از شرکت فرانسه‌ در جنگ علیه‌ داعش گفت: حادثه‌ تروریستی شهر نیس را به‌ مردم فرانسه‌ تسلیت می گویم. این حادثه‌ تروریستی به‌ روشنی نشان می دهد که‌ تروریست یک خطر تمام عیار برای کل جهان است.

بارزانی تاکید کرد که‌ در جنگ با داعش فرانسه‌ کمک های نظامی بسیاری به‌ اقلیم کردستان عراق کرده‌ است و افزود: در پروسه‌ آزادسازی موصل باید حقوق مردم منطقه‌، مسیحیان و ایزدی ها در نظر گرفته‌ شود، باید قبل از آزادسازی موصل درخصوص چگونگی مدیریت استان نینوا توافقاتی انجام شود.

وی گفت: اقلیم کردستان عراق از راهکاری حمایت خواهد کرد که‌ به‌ مردم منطقه‌ اطمینان کافی در مورد آینده‌ آنها داده‌ شود.

آندره‌ والینی در این دیدار با تاکید بر نقش پیشمرگان کرد در جنگ با تروریست های داعش گفت: من حامل یک نامه‌ از سوی فرانسوا اولاند برای اقلیم کردستان هستم و فرانسه‌ تا آخرین لحظات از پیشمرگان کرد حمایت خواهد کرد.

وی افزود: در نبرد با داعش تنها گزینه‌ نظامی کافی نیست و باید از نظر فکری و ساختاری هم به‌ جنگ با این گروه‌ برویم. شایان ذکر است که‌ اقلیم کردستان عراق چندی پیش یک پروتوکل نظامی با وزارت دفاع آمریکا امضاء کرد و طبق تصمیمات گرفته‌ شده‌ در کنفرانس بین المللی جنگ علیه‌ داعش در آمریکا، چگونگی مدیریت مناطق آزاد شده‌ از دست داعش و بازسازی این مناطق به‌ یکی از اولویت های همپیمانان تبدیل شده‌ است، امری که‌ احمتال داده‌ می شود؛ سفر وزیر توسعه‌ فرانسه‌ پیرامون این مسئله‌ صورت گرفته‌ باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه