English

جامعه مسلمانان شهر نیس: احساس امنیت نمی کنیم + عکس

سرویس بین الملل - در پی افزایش عملیات تروریستی در فرانسه و به ویژه حمله پنجشنبه شب گذشته در نیس، شهروندان مسلمان این کشور احساس ناامنی می کنند و به نوعی در بیم و هراس بسر می برند.

جامعه مسلمانان شهر نیس: احساس امنیت نمی کنیم + عکس

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری موج، شماری از زنان و مردان مسلمان فرانسه در نیس با حضور در محل حمله تروریستی مرگبار پنجشنبه شب گذشته در خیابان «پخومناد دزآنگله» نسبت به قربانیان این حادثه ادای احترام کردند. یک خانم الجزایری که سالها در شهر نیس زندگی می کند به خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴گفت: من سالهاست در نیس زندگی می کنم اینجا ازدوادج کرده ام و فرزندانم در اینجا به مدرسه و دانشگاه می روند ولی الان با توجه به اتفاقات احساس خطر و ناامنی می کنیم.  

شهروند مسلمان مغربی تبار در نیس عبارت «نه به نام من» حمله تروریستی را محکوم می کند.

خانم نزدیک به ۷۰ ساله ای که همراه او بود در حالیکه اشک می ریخت به خبرنگار گفت: ما هم این حملات تروریستی را محکوم می کنیم اینها چهره اسلام و مسلمانان را خدشه دار می کنند اینها مسلمان واقعی نیستند افراطی هستند. از سوی دیگر یک جوان مغربی در حالیکه پرچم فرانسه را به پشت خود و پرچم مغرب را بر روی سینه خود بسته بود پس از ادای احترام به قربانیان این حادثه مرگبار گفت: من برای قربانیان دعا کردم و از خداوند می خواهم اینگونه حملات تروریستی دیگر رخ ندهد زیرا وجه مسلمانان در نزد افکار عمومی فرانسه خدشه دار می شود. وی افزود: شهروندان از هر دین و مذهبی چه مسلمان چه مسیحی و دیگر ادیان تفاوتی بایکدیگر نمی کنند و  همه شهروند فرانسوی هستند.    

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه