English

اسامی کودکان یمنی که به دست عربستان کشته شدند روی میز بان‌کی‌مون

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پیامی به دبیرکل سازمان ملل، فهرست اسامی صدها کودک یمنی را که در حملات عربستان کشته شده‌اند، ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری موج، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در پیامی به «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، فهرست اسامی و اسناد مربوط به صدها کودک یمنی را که در حملات عربستان به یمن کشته شده‌اند، ارائه کرد.

شبکه خبری «المسیره» یمن گزارش داد که این اسناد مربوط به سازمان‌های حقوق بشری است که فهرست کودکان قربانی شده در جنگ عربستان علیه یمن را تدوین کرده‌‌اند.

الحوثی در این پیام اعلام کرد که دست کم ۱۸۰۶ کودک یمنی به وسیله عربستان کشته شده‌اند و حقوق هزاران کودک دیگر نقض شده به همین دلیل شایسته است که مجرمانی که این کودکان را به قتل رسانده‌اند محکوم شوند.

وی ادامه داده تصمیم برای ارائه این فهرست در راستای حمایت از سازمان ملل در قرار دادن نام ائتلاف سعودی در فهرست ناقضان حقوق کودکان است.

سازمان ملل اخیرا ائتلاف سعودی را به دلیل حمله به مراکز غیرنظامی و کشته شدن صدها کودک در یمن، در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک قرار داد. این اقدام با واکنش تند عربستان سعودی روبرو شده و دبیرکل در اقدامی بی‌سابقه و تنها ساعاتی بعد از اعلام خشم ریاض، نام عربستان را «تا مشخص شدن نتایج تحقیقات مشترک» از فهرست حذف کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه