English

تصویب طرح تحریم ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

شبکه سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه به نقل از چند منبع آگاه نوشت که کنگره آمریکا قصد دارد ظرف روزهای آینده و به احتمال زیاد روز جمعه، سند موسوم به «۲۸ صفحه» را که ارتباط عوامل حملات یازده سپتامبر را تشریح کرده است، از طبقه بندی خارج کند. این سند، بخشی از گزارش کمیته تحقیق کنگره است که در سال ۲۰۰۲ تهیه شده است. ۲۸ صفحه از گزارش کنگره، به درخواست دولت آمریکا تاکنون محرمانه باقی مانده است. منابع آگاه به سی‌ان‌ان گفته‌اند که پیش از انتشار این سند، باید چند گام اداره برداشته شود. دو ماه قبل «باب گراهام» سناتور سابق آمریکا رئیس مشترک کمیته تحقیق کنگره، به برنامه «۶۰ دقیقه» گفت که این اطلاعات محرمانه، طرحی کلی از شبکه‌ای از افراد را نشان می‌دهد که به اعتقاد وی از هواپیماربایانی که در حادثه ۱۱ سپتامبر مشارکت داشتند، حمایت می‌کردند. وی تصریح کرد که هواپیماربایان هنگامی که در آمریکا بودند «به طور قابل ملاحظه‌ای» مورد حمایت عربستان سعودی و مؤسسات خیریه و افراد ثروتمند عربستان بودند. گراهام ادامه داد: «غیرمنطقی است که بخواهیم باور کنیم که ۱۹ نفر که بیشتر آنها زبان انگلیسی حرف نمی‌زدند، هرگز درگذشته در آمریکا نبودند و بسیاری از آنها تحصیلات دبیرستانی نداشتند، بتوانند چنین وظیفه پیچیده‌ای را بدون برخی حمایت‌های داخل آمریکا انجام دهند».

تصویب طرح تحریم ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، مجلس نمایندگان آمریکا طرح جدیدی برای تحریم علیه ایران تصویب کرد.

این طرح با تکرار ادعاها علیه ایران خواستار تحریم این کشور به بهانه حمایت از تروریسم، نقض حقوق بشر و توسعه موشک‌های بالیستیک است.

تصویب این طرح با عنوان «مسئولیت‌پذیری ایران» با ۲۴۶ رأی موافق در برابر ۱۷۹ رأی مخالف، بعد از آن صورت گرفت که قانونگذاران آمریکایی بامداد پنجشنبه طرحی دیگر برای ممنوعیت خرید آب سنگین از ایران را به تصویب رساندند.

مجلس نمایندگان آمریکا همچنین قرار است طی ساعات آینده درباره یک طرح دیگر که خواستار ممنوعیت دسترسی ایران به نظام مالی آمریکا در مبادلات خارجی است، رأی‌گیری کند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای روز چهارشنبه خاطرنشان کرده طرح‌های پیشنهادی قانونگذاران کنگره که ناقض توافق هسته‌ای ایران هستند، از جمله سه طرح یاد شده در بالا را وتو خواهد کرد.

«طرح مسئولیت‌پذیری ایران» در اولین سالگرد حصول «برجام» به تصویب رسید.

ایران و گروه ۱ + ۵، روز چهاردهم جولای(برابر با ۲۶ تیرماه) به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدند.

این توافق قرار است در ازای ایجاد برخی محدودیت‌ها در برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌های هسته‌ای علیه این کشور را رفع کند.

ایران به گواه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تمامی تعهداتش تحت برجام پایبند بوده است. تهران، در مقابل از کارشکنی واشنگتن در اجرای برجام انتقاد کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه